söndag 27 december 2009

Då va ledigheten schlutt

Jul- Check.

Incomming - Nyårsafton.

Fan va gött o ha nåt mer kvar o längta till :)

Mitt nyårslöfte för 2010 är att jag ska göra det till de bästa året ever.
Lagom va? :P
And I think I will make it... bara en känsla i magen.
2010 - året då de hände. Haha.

Ska man göra en resumé av 2009?
Njae. Inte idag iaf.

Igår däremot!
Då gick jag en sväng på rean med Jen. Hittade egentligen en massa billigt, men försökte hålla lite i pengen tills jag hittat nyårsoutfiten.
Men när jag väl hittat den, o ståt i kassakön i typ 30 minuter så tappade jag mitt shoppinghumör. Ville ju köpa parfym oxå... men fan så lite rea de va på dom då!
Alla andra år har ju både Åhléns och Kicks haft en hel drös med presentförpackningar för billiga pengar. Men iår- Nada. Yttepytte lite!
Så de fick inte bli nån parfym. Det fick bli strumpbyxor o puder från Åhléns istället. Hett.
Elin o Jen var iaf här o förgyllde min kväll.
Lagade lite mat o tittade på sista halvan av Harry Pothead, o efter det blev det Förtrollad.
En låtjävel fastnade i huvvet på oss... haha. En redig typisk Disneylåt.

SÅ! Nu kommer ni oxå få den på huvvet... "How does she know that he loves her..."

Efter dmo åkte hem fastnade jag i de vanliga stirret.
Vid halv 2 skulle jag ner o hämta in katten.
Han kom inte.
Men jag hörde han jama sådär eländigt högt!
Visade sig att han satt "fast" i ett träd. På en avhuggen liten fjösgren.
Han hade säkert tagit sig ner på eget vis, om jag hade get fan i han. Men de gjorde lite ont i hjärtat att bara lämna honom där.
Så jag hämtade en stol. Men de va ändå en armlängd kvar för o nå han.
O han började självklart klättra högra upp! Varför gör dom så?!
Så då fick jag hämta stegen.
Stegen är ca 25 meter långt.
Så de tog sin lilla tid innan jag fick ut den från under trappan, bort till trädet.
O höjdrädd som man är tog de en stund innan jag var högst uppe oxå.
Slutade med att jag kastade snöbollar på Hobbe så han skulle skärpa sig o komma ner.
"Klättra ner själv på stegen för helvette!"
O de hjälpte iaf till slut.
Slutet gott- allting gott.

Idag har jag bara slappat. Gick en promenad i rydskogen med Jen på eftermiddagen.
Tog bara 30 minuter innan vi fattade hur man kom dit med bil. Sämsta skyltningen EVER!
Hittade ju på ren tur...

Nu är de "over the hedge" på Tv. O den tänker jag se.

Aloha!

Inga kommentarer: