tisdag 8 december 2009

Nu är de mycket på tapeten

Jag är inte så jättesugen på o skriva just nu, ligger lite tokigt till so to speak.

MEN. Jag gör en kraft ansträngning.

Så whatts nju?
Precis som många andra arbetsplatser, bl a Ericsson så håller även min arbetsplats på med nedskärningar.
Varför ska man promt göra sånt precis innan jul för?
Gud så dålig tajming.
Tror de handlar om ca 10 pers som måste sägas upp hos oss. Jag håller tummarna för att jag inte är en av dom. Helt ärligt så känner jag mig inte direkt orolig. Sen om de beror på att jag känner mig säker på jobbet, eller skiter helt fullständigt i det kan ju disskuteras :P
OM jag är en av dom så ska jag iaf börja plugga. De har jag bestämmt. Då ska jag bli fritidsledare!

Snart är julen runt knuten. Sjukt va tiden går fort.
Jag är i typ 2% julstämmning.
Det är nästan ingenting.
De känns liksom inte juligt nånstans.
Vädret. Julpynt. Julklapps stress.
Jag känner ingenting av detta.
Jag har iaf fått upp 2 adventsljusstakar. Thats it. Dom är jättemysiga. Men ändå...
Jag har fixat julklappar till mamma & pappa. De som fattas nu är bror m sambo o Dennis.
Sen ska de även inhandlas Hazzard juklappar till den 20'e.
Men fan... jag orkar inte stressa... vad är de som säger att jag inte kan vänta med o köpa julklappar tyo 2 dagar innan julafton? De är ju inte som att saker o ting tar slut... eller?
De löser sig :)

Jag har gjort en grej. Som har lett till en annan grej. Vilket kanske resulterar i att jag åker en sväng till Sthlm på fredag. Mer kan jag inte säga... för allt är så oklart. I'll get back to you on this one.

Jag hoppas även på en julfest med jobbet! Så skäna människor, så de finns ju ingen anledning alls till att vi INTE ska festa o äta julbord ihop.
Jag tänker iaf slå ett slag för detta. Are you with me??
Jag vill gärna hinna äta så många julbord som möjligt... trist om de bara blir ett ju.
Aj löv plockmat.

Utöver allt detta har jag vart o tränat ikväll. De va redigt gött! Körde ett bodytoning pass. Man har gått o trott att man byggt upp lite muskler under tiden man kört styrka på gymet. Men tji fick jag. Jag är ju läskigt svag! Så de får bli fler sånna här pass helt enkelt :P

Lite besviken är jag oxå. Men det är ju inge ovanligt när de gäller killar. Fan att jag alltid ska måla upp nån fantasibild över hur allt ska va, sen blir de ju aldrig ens i närheten. Trött blir jag. På er! Jag har några väl valda ord till er:
Sluta snacka, börja trolla!
Säg aldrig "Jag skulle jättegärna vilja! Men..."
Sluta smöra. Det är verkligen bara patetiskt. Jag får tillräckligt med komplimanger så tro mig, dina behövs inte. o OM de ska ges komplimanger - ge en egen! Hitta på nåt själv för fan.
I lördags höll en kille på o vri armen av mig.
Vad jag kunde tyda så ville han tydligen, helt från ingenstans, snurra mig. Varför vet jag inte för det var varken mogendans eller fanns speciellt mycket plats. Så jag bestämmde mig för att på ett pedagogiskt sätt få honom att förstå att jag inte ville detta. Genom att stå stilla, med min arm i en konstig vinkel i hans hand, och sedan råglo han i ögonen så lyckades jag. Han gjorde ett tappert försök till att få mig att förstå att jag skulle snurra (om jag nu, med armen i denna konstiga vinkel på nått sätt hade missat detta) genom att tjoa till lite "WOHO!"
Varpå mitt svar blev: "Alltså... nae."
Vilket fick han att strosa vidare.

När vi sedan står o väntar på våra vänner som ska hämta ut sina jackor, spatserar en kille förbi i trappan. Eller han strosade inte förbi. Han ställde sig bredvid mig och log samtidigt som han tittade på mig. Jag som är så väluppfostrad log snällt tillbaka. Då frågar han det ultimata: "Har du kul eller?" Vilket fick mig o tänka efter lite. Vänta nu. Jag står och väntar på några vänner som ska hämta ut sina jackor. Har jag roligt verkligen? Så jag svarade precis som det var. Och tillade att jag även skulle dra mig hemmåt. "Redan?!" -Jakande svar från mig. Vid det här laget märker jag att det ser ut som alla hans tänder har gått sönder på hälften och sedan lagats med nånting som tyvärr var vitare än hans egna tänder.
Inte hett.
"Jag ska nämligen jobba imorrn"
"Jaha, vart då?" Jag undrar lite här om han undrar "vart" som i vilket företag jobbar du på, eller "vart" som i vart är din arbetsplats placerad. Jag antog alternativ nummer 2 o svarade "Mjärdevi!"
"Bra skit!" Fick jag till svar... de kändes som en nödlösning från hans sida. För de kändes varken bra eller skit.
Det är lite sånt här som får mig på dåligt humör.
Varför måste jag träffa på sånna där yrväder?
O varför känns det som att MÅNGA är så?
O varför känns de som att den man träffade som inte var sån nu befinner sig alldeles för långt bort, för länge? O allt bara känns för dumt?
Frågorna är många...

Så vad händer resten av veckan (utöver jobb)?
Onsdag: Insenåss.. nada.. inget.
Torsdag: Nystart på lydnadskurs i Norrköping.
Fredag: Sthlm?
Lördag: Ut o käka med tjejerna från jobbet, kanske ett glas vin eller 3 till det.
Söndag: Barnkalas då Dennis fyller år!

Just det. Pappa smsade mig o vill att jag skulle maila över vad jag ville ha på julbordet iår.
Dom ska ju, som säkert tidigare nämnt, hem till mig o käka jullunch iår!
O jag som är så ensam o eländig kan ju inte laga all mat själv.. :P

Jag fick iaf med:
  • Julskinka
  • Prinskorv
  • Köttbullar
  • Jansons/potatisgratäng
  • Fläskkorv
  • Omelett
  • Ägghalvor med kaviar o dill
  • Revbenspjäll
  • Vörtbröd
  • Gräddost
  • Sill
  • Rödbetssallad
Vad äter ni på ert julbord förutom detta?

2 kommentarer:

P sa...

Vad glad jag blir när jag ser att du lärt dig skillnaden mellan "var" och "vart" :D

Som tillägg på julbordet så är dop i grytan en klassiker i min familj med norrländskt påbrå.

Linda sa...

Som den galne västgöten som jag är så är det ett måste med... håll i dig nu. Stuvad spenat! Har till och med fått min familj här att inse att det är supergott till :)