onsdag 2 december 2009

Trött i min mössa

SÅ kallt de blev i vårt avlånga land då!
Vad hände.

Tur att man bytte till vinterdäck igår då. Hade ju aldrig kunnat ta mig till jobbet idag annars...
De gäller o va i sista sekunden... so to speak.

Himla himla trött idag. Uj uj uj.
Kände mig nästan lite febrig på jobbet idag. Fast de vet jag nästan va de beror på.

Åkte hem o hade verkligen inte ett endaste "måste".
Älskar sånt.
Fast man måste ha några "måsten" vissa dagar för o kunna uppskatta när man inte har det ;)

När jag kom hem så stog fortfarande min sopptunna fullproppad.
Tänkte att jag kanske hade räknat fel på veckor (då dom kommer varannan vecka)
Så jag drog tillbaka den o svor över att den redan va överfull o att de inte kommer få plats en veckas sopor till...
Lagom när jag kommer in ringer P, snackar lite.. o då ser jag att sopgubben kommer!
Jag trodde fan dom kom på morgonen för o tömma!
Så jag ser hur han tar grannens tunna, men inte min... eftersom den inte stod ute vid vägen.
CRAP.
Så jag tog med mig Abbie o gick ut på Sopgubbe jakt.
Som tur var hade han bara hunnit runt hörnet.
Blinkade lite extra åt honom o log mitt vackaste leende, o självklart skulle han backa ner på gatan o tömma mina sopor. Höhö.

Sedan tog jag en sväng med Abbie i spåret. Träffade på en annan amstaff kille så dom fick leka lite.
Synd att Abbie inte är så "kvinnlig" när hon leker bara :P
Hon hoppade på honom, kramade honom, o slog han i ansiktet.
Stackarn blev ju helt förskräckt!
Men efter några minuter så sprang han iaf efter henne o tyckte att hon iaf var lite kul.
Vissa hundar kanske vill läsa av läget lite, sniffa på varan för o lära känna varandra... men sån är inte Abbie. Det är typ "HEJ!! Ta mig om du kan!" sen drar hon iväg i 180 knyck.
Haha. Rätt skön.

Drog igång en maskin tvätt, o sen försatte jag mig i soffan.

O där däckade jag.

De va länge sen som jag va så trött när jag kom hem från jobbet.
Kanske beror de på att de är kallt ute... va fan vet jag.

Somnade iaf vid typ 18.30, o vaknade vid 21.30.

Inte så smart. För nu kommer jag ju inte kunna somna när de egentligen är dags o sova.

Pratade lite med J. käkade lite pepparkakor...

Så ja nu är de väl dags o försöka sova igen.

Irriterad över att de inte kommit upp nåt Grey's avsnitt än. Var de säsongsavslut nu?
I dont get it.
Inge nytt The Hills heller... vadan detta??

Får helt enkelt titta på Mammas pojkar som jhag somnade ifrån förut.

Snart helg igen, wiiie!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det har varit Thanksgiving vettu :) Det kommer nog ett avsnitt idag :)