söndag 13 december 2009

The weekend is over

Igår var det lördag.
Det är alltid skönt med lördagar ju.

Spenderade min morgon i sängen. Gick upp vid 11 kind of.
Tog en runda med hundarna.
Käkade frukost.
Sen drog jag till systemet o handlade lite. Sen vidare o köpa Dennis en lite fördelsedags present.
Fick bli nåt roligt spel i form av en tusenfoting.
Sen hem o däcka lite i soffan.
Vid 4 var de dags o piffa till sig lite inför kvällen.
Jen kom hit strax efter o vi hängde gäng o drack smultron-tjofräs Helt värt!
Helt glömt denna dryck. Drack den förra sommarn tror jag som sist... Finns även med citron.

Drog sedan vidare mot bussen som tog oss in till stan, o per fot gick vi sedan till Elin.
Där väntade den andre Elin o Andrea.
Drack vidare o kacklade som den hönsgård vi är ;)
Gick sedan till Butterfly för o möta upp Ninni. Sen blev de en jävulskt god måltid!
I will certainly eat there again!
Några valde att sedan åka hem. Men jag, som visste att jag ändå bara skulle hamna framför datorn när jag kom hem, valde att följa med dom andra till Pitchers.
Helt ok ställe! Har inte vart där sen de va Olearys o Blue heaven. Men de va grejt. För mycket småbarn bara, men hey.. man kan ju inte få allt.
Valde ändå att åka hem vid 00.00.
O satte mig vid datorn ändå när jag kom hem. Oväntat?
O fastnade i en högst viktig disskusion om allt o precis ingenting. Men vid 4 var det iaf dags o runda av.

Sov till 10 idag. Inte ett dugg trött... kunde inte ens somna om o sova längre.
Hur fan kan de va så?
När man ska upp o jobba o bara sovit 5-6 timmar är man helt död. Men när man är ledig o sovit 6h är de inga som helst problem o gå upp. I don't get it.

Gick den sedvanliga morgon rutten med flickorna.
Käkade frulle. Konstaterade att de var dags o handla igen. Ingen frulle kvar knappt. Inte ok.
Sen fastnade jag i luren med C o vi uppdaterade oss lite om vad som hänt i veckan.
Sen passade jag på o göra flera saker på samma gång! De är så jag jobbar bäst (läs sämst)
Så jag duschade, samtidigt som jag la kameran på laddning, samtitidgt som jag spelade in musik från spöttifaj samtidigt som jag förde över musiken till FM-spelaren till bilen.
Hepp!
Gick ju helt utomordentligt.

Sen iväg till Motala o fira fisungen. Han är stor nu! Så skön :)
Eftersom min far o bror är teknikfreaks, o jag förklarade att jag hade lite svårt med o förstå mig på min nya kamera så skulle de fotas o grejas med den utavbara helvette. Kom inte fram till nåt vettigt, mer än att de helt enkelt inte gick o ta macrobilder. Men utöver alla bilder på Fantakorkar o Julmustflaskor så märkte jag att när jag laddat över bilderna till datorn så var dom ju jättebra! Bara att de inte syntes i kameran.
Bror hade köpt en ny TV som hade så sjukt bra bild att jag bara ville kräkas!! På ett bra sätt. Helt freaking amazing var den! Inte nog med det så hade dom en ny super skön kolla-på-tv soffa, som man kunde flippa ut fotstöd o ligga i. Bra där!
Som om inte det skulle vara nog så bjöds det på smörgåstårta. Det är tamigtusan de godaste som finns!

Klockan drog iväg o jag var tvungen att dra hem till Balltoda igen.
Väl hemma tog jag en runda med dogsen, återigen.
Blev asförbannad på ingenting. De är jag bäst som fan på. Hatar när det händer, men kan inte låta bli. Vill bara skrika o säga fula ord! Men tog en mintpinne istället o lugnade nerverna.
Grät lite för mig själv när jag kom på att jag måste laga matlåda.
Sprang ner o hämta upp lax ur frysen. Så de fick bli lax o ris.
Nu ska jag se Holiday på 3'an för den har jag inte sett!

På torsdag är de dags o lägga sig under nålen igen. Hua hua.

Tills dess:
Farväl.
(Jag vet att bilderna är bajsstora)


Dennis tyckte de va helt ovärt o behöva äta mat innan fikat.
Störtskön soffa. Min mamma ser pytteliten ut :)

Pappa, Mamma, Barn

En av 356 julmust bilder.
.
Mumma!!

Fantakork.. wow.

Dennis öppnar presenter

Mysigt julpynt så här i juletider

Jag ligger skönt o tittar på freakinamazingTV'n

Freakinamazingbild med bästaste Madagascar!

5 kommentarer:

Anna sa...

"På torsdag är de dags o lägga sig under nålen igen. Hua hua."
Vad har jag missat nu? En tatuering till? Kram

Anonym sa...

Vad är de för bra kamera som tar såna dära fina bilder?
Ska nämligen införskaffa en ny, så vill du va vänlig o säga märke o pris!? :)

Nica Hansson sa...

Nej Anna, just a refil av vingarna.

Anonym: Den är rosa o heter Casio, resten får du googla ;) Det är ditt straff för att du är anonym! Moahahaaa...

Tezz sa...

fina kort:-)

Madelene sa...

Mycket fina bilder!! :)