fredag 25 december 2009

Juuulen var hääär

Jo då. De blev som sagt inget jobb för mig i onsdags.
Vaknade med 38'andsomething' i feber...
Grapparna fick ha fnitteronsdags utan mig helt enkelt.

Men de va rätt värt o va hemma faktiskt.
Helt skakig när jag skulle upp o ut med Abbie.
Blev en del väldigt korta turer runt huset kan man väl säga.
Sen åkte jag o fixade de sista klapparna.
Blev ingen bingolott, ingenting. Kollade lite på Tv o somnade vid 1. Sen vaknade jag igen, men somnade om vid typ 3. Hoppla.

Igår var de julafton!
Började den med jobb från 8.45 till 11.45.
Sen raka spåret hem o fixa o städa.
Feber var bortblåst med snoret var konstant.
Sen kom mams o paps vid 13.30, o då käkade vi mat... o vaa vii käkade.
Proppus mättus hamnade vi sedan framför Kalle. Såg typ bara sista halvan. Men somnade iaf inte iår :P
Sen tog vi en promenad med Abbie.
O efter de va de så dags o dra ut till Pickhult o öppna klappar.

Dennis va overkill über taggad!!
Haha. Utomordentligt överenergisk unge ;)
Efter lite fika så kom iaf tomten tillslut.
Väldans massa klappar fick Dennis - han hade vart snäll iår.
Efteråt när de serverades skinksmacka så undrade Dennis vart farmor höll hus när tomten var här...
"Då fick inte du några klappar!"
Det är ett hårt liv. Är man inte på plats när tomten kommer så blir de inga klappar :)
Jag som är mer virrig än average hade ju köpt ett radiostyrt flygplan till Dennis i julklapp.
På baksidan stod det "Ej till barn mellan 0-3år" SAFE! Tänkte jag, för Dennis är ju 4.
Sen när jag kom fram så stod det på framsidan "Till barn i åldrana 8+"
Opsi?
Men ATT han gillade sitt flygplan!! O alla andra oxå för den delen.
Man fick slänga sig o ducka för o skydda sig från att få den i skallen...
Haha. De va kul.

Jag hade vart jättesnäll iår tydligen. Fick en GPS! YES! Nu hittar jag typ överallt.
En jättefin Pyjamas. O ett 3vånings kakfat! O en "julklappspeng".
Jag ska köpa mig en parfym... ATT jag ska. O nåt fint till Nyår kanske.

Idag sov jag lääänge. Skönt värre.
Nu ska jag sjunka ner i soffan o invänta schema läggning för denna dag.

Ala ska typ ut o supa men jag är inte pepp på de alltså.

Tror de kan bli en bio instead.


De fantastiska planet

Glad unge med klappar

Syskonen Hansson

"Tomten"

"Blunda inte då!" -Lätt fixat.

Hej.

1 kommentar:

Madelene sa...

Ja den va då inte för 4åringar.. o beskrivningen va kanske inte till för 24-26 åringar heller, haha! men till slut fick vi till det. Men alla tyckte de ju va kul så det gjorde du bra! =) Trevligt o mysigt med jul iaf.. C ya! :)