lördag 12 december 2009

Dålig bloggstil

Antingen är de dåligt för att ni inte kan läsa vad jag gör, eller så är de dåligt för att vi hörs för sällan så jag kan berätta vad jag gör istället? :D
Svårt o säga.
Alla mina närmsta vänner vet att jag suger på o höra av mig.
Sms är jag bra på, men har jävligt svårt för att plocka upp telefonen o ringa...

Veckan är slut nu.
Inte veckan som sådan, utan arbetsveckan ju!
Nu är de bara helg framför mig. I hela typ 47 timmar till.

Imorrn ska jag till systemet o inhandla mig en vinare. Eller knasterkork?
Aldrig hört ordet förut, men nu har jag lärt mig nåt nytt, o de är ju så självklart :P
Efter det blir de o hitta nåt kul till Dennis som ska firas på söndag.
Sen kommer nog Jen hit o sällskapar innan de är dags o dra in till stan o möta upp tjejerna från jobbet. Ska käka en svänga på Butterfly. Inte omöjligt att de dyker upp annat folk oxå. Märks.

Blivit med en till hund nu under helgen oxå.
Fam Eliassons skulle ut på upptäcksfärd så Tindra fick bo hos mig.
Hon är liten o fulsöt, haha. Dock inte lika söt som min kompis lilla valp Bodil som ni fick se!
Vilket hjärtegull!
Dock vill Tindra gärna äta upp katten på kommando. Men de får hon inte. Skönast är att Hobbe inte inser allvaret utan rör sig här hemma som han alltid gjort o totalignonerar henne.
Tills i morrse...
I ett ögonblick hade jag inte koll på dom två. O tydligen satt Hobbe på köksgolvet, Tindra går sakta fram, Hobbe fräser - Tindra tänker då "DÖ!" o flyger på honom. Han hinner sjävklart graciöst hoppa undan o upp o iväg. Medan Tindra river ner några glas som går sönder.
Hoppsan? Sånt som händer.
Då fick hon... en ganska stark tillsägelse.
So it wont happen again.

Idag har jag jobbat, för ovanlighetens skull. Men lägligt ändå o va ledig just denna söndag när de vankas kalas.
Fick lite smått reda på tidigare i veckan att de skulle hållas en utbildning för några på jobbet.
Igår fick jag reda på att jag skulle hålla den utbildningen. Hepp!
Så hade istortsett hela dagen på mig idag att sammanställa det hela.
Tyvärr gick det inte lika smidigt som jag hade planerat i huvudet, av några anledningar.
Mycket berodde på att tekniken inte funka som den skulle.
Men fick till de ganska bra ändå, fast hade behövt mer tid.
Dom fattade nog helheten iaf. Men tyvärr går dom nog hem med "Hur i helvette ska jag klara av de där på måndag?!" i tankarna. Vilket inte är en utbildares högsta önskan kanske. Oh well.

Har nollställt mina känslor igen. De blir ju lätt så när de finns för mycket tid, fast ändå inte, så att säga.
Synd. Men jag pallar verkligen inte att gå omkring o hoppas o tro en massa saker. Jag behöver veta. Är de nåt överhuvudtaget jag behöver så är det raka besked. Inga kanske, vi får se, time will tell. För mycket begärt kanske. Men inte för mig. Känns de bra så känns de bra, då måste man kunna bestäma sig för ett ja eller nej. Kan man inte de så är de ett ganska självklart kanske för mig, o ett kanske är desamma som nej.

Äh.

Nu blickar vi frammåt!

På tisdag ska jag o Jen till Sthlm på blixt visit.
Sen får vi se vad som händer ;)

Have a nice one y'all!

Inga kommentarer: