fredag 18 september 2009

ÅH!

VARFÖR?!

Som vanligt när man äntligen har lite extra pengar o unnar sig nåt kul (tex laga bilen?) så kommer de nånting o jävlas med en SOM VANLIGT.

Denna gång är de A-kassan som återigen kan fara åt helvette.
Önskar att jag aldrig ens anslutit mig dit. Vafan ska jag sitta o ge dom pengar varje månad, när jag själv inte får tillbaka dom när jag behöver dom?!

Först o främst har dom krånglat som fan med en massa arbetsgivar intyg, antingen har dom slarvat bort dom 14st som jag skickat in, eller så fattar som trögt.
Nu är de ju inte heller jag själv som skriver sånna papper, utan min arbetsgivare så klart. Vilket betyder att jag hamnar i nåt jävla mellanläge där jag ska förmedla info från A-kassan till min arbetsgivare, o sen skicka in papper med porto från min arbetsgivare till A-kassan.
Hmm.... skulle de inte va lättare om A-kassan tog kontakt med min arbetsgivare DIREKT o löste detta??
JO!
Men så lätt ska de ju inte va.

Sen kommer vi till problem nummer två, vilket jag själv orsakat.
När jag blev tillsvidareanställd 1Maj så visste jag inte hur jag skulle fylla i min kassa kort, så för o va på den säkra sidan skrev jag i mina arbetade timmar, PLUS att jag skrev i att jag hade en 75% anställning.
Vad som händer då tydligen är att dom tror att jag jobbat 75% PLUS dom timmarna jag skrivit i.
Vilket vilken människa som helst kan fatta att jag inte gjort!
För om jag nu mot förmodan skulle jobba 60h under en veckas tid så skulle jag väl för fan inte ansöka om bidrag?!
Dessa kassakort har jag ju fått påbackning på, vart inne o ändrat till endast 75%, o allt var frid o fröjd.
Trodde jag.
Men igår fick jag hem ett papper från dom att jag var återbetalningsskyldig dom 2200:- för dessa veckor som jag fyllt i felaktigt.
WTF!?!
SNACKA om krångel deluxe.
O ville jag överklaga beslutet så skulle jag lämna in en skriftlig anmälan om detta.
Vilket jag självklart kommer göra.
För dessa 2200:- är nämligen hela beloppet av vad jag får i ersättning för 4 veckor.
O bara för att jag råkat skriva i BÅDE arbetade timmar och 75% anställning så ska dom FAN i mig inte ha tillbaka hela jävla beloppet. Dom ska inte ha tillbaka ett skit.

Nog om detta.

Idag fick jag ytterligare ett brev från dom.
På en summa av 630:- som ska betalas in till dom senast 30/9!
Varför?!
JO, då är de medlemsavgiften för aug och sept som dom tydligen slutat dra på autogiro helt jävla plötsligt?!
Varför väljer man att betala vissa saker med autogiro?
JO för att slippa ha koll på tex månadsbetalningar som är samma summa som ska betalas varje månad. Vilket betyder att jag självklart inte har haft koll att detta belopp INTE har dragits, eftersom de ska ske automatiskt.
O varför i hela jävla helvettet har dom slutat dra beloppet på autogiro för nu då?!

Nae usch, Idag vill jag bara mörda dom.

SER NI DE FRA?! Mörda...

Inga kommentarer: