tisdag 8 september 2009

Men va i?

Vad är de här för blogg hysteri?

Jag kommer ihåg (på den gamla goda tiden när man högg i stenplattor) när jag började blogga för typ 5-6 år sen, då var de aldrig snack om vem som hade störst blogg, flest läsare eller nån slags hysteri bland fjortisarna.
Men NU!
Är de nån som vart inne o läst på dom här bloggarna skrivna av småflickor mellan 14-20 år?
Det står verkligen ingenting vettigt!
Det gör det förvisso inte på min blogg heller, men jag skriver före min egen del, inte för o provocera för o hamna högst upp på bloggportalen.
HUR kan man ha så många läsare när det bara står en massa blaj? Folk går ju ändå in o läser, dom tittar ju inte bara på bilder?.. eller?
Ok dom som har videobloggar, de kan jag tycka är kul o glo på.
O inte nog med det. Nu är inte hysterin bara bland fjortis brudarna, nej nu börjar killarna oxå!
O inte bara med o blogga, dom börjar fylla ut läpparna o poserar som fån oxå!
HJÄLP!
This has to stop!
Eller ja.. om ett halvår så har väl den trenden dött ut som allt annat i den där åldern. Då kan vi vanliga dödliga få blogga ifred igen :P
Jag var inne på Corren o läste om östergötland största bloggare. Tänker inte outa vem det är eller vilken adress han har.
Men killen är typ 23 tror jag... han ser äldre ut.
O han kör precis på samma anda som alla andra fjortisar.
4000 läsare om dagen har killen.
Jag vet inte vem de är mest fel på? Han som sitter o skriver blaj, påhopp, "jag är snyggast o vackrast" blandat med snyggaste kläderna EVER, eller om de är fel på dom 4000 läsarna som fördriver sin dyrbara tid på att läsa skräp?
Inklusive mig själv :P

O så påstår dom att dom tjänar en massa pengar på bloggarna.
På reklam.
Men hur funkar det egentligen?
Får dom betalt av dom som vill ha sin reklam på deras blogg sidor? - yes, den hänger jag med på.
Men dom här vanliga bloggsidorna ( blogspot, blogg.se m.m) som har vanlig reklam får ju bara yttepyttebetalt för varje person som faktiskt klickar på reklamen!
Det kan ju omöjligt generera en "massa" pengar?

Jag blir störd av detta.
Jävla storhetsvansinne.

Inga kommentarer: