onsdag 23 september 2009

Jul?


Börjar få lite smått panik när man slås av tanken att jul o snö o allt som hör till, snart är precis bakom knuten. Ligger här o tittar lite i jotex katalogen. Vet inte varför jag ens får hem den, va ju tusen år sen jag köpte nåt därifrån. Men jul är iaf temat. Tittade precis klart på en film på tv. "Systrar i jeans" eller nåt i den stilen. Grät som aldrig förr! Inte för att filmen egentligen va så sorglig, men ibland räcker de med o trycka på rätt knappar bara. Kanske va dags o tömma ur lite oxå. Jag gråter inte speciellt ofta. Men ibland är de ganska skönt. Hatar o ha den där klumpen i halsen, o de spelar ingen roll hur många gånger man än sväljer, den försvinner liksom inte förns man är klar. Men efteråt känns de skönt. Är de bara jag som kopplar ihop de jag just skrev med nånting helt annat? Ibland tycker jag inte synd om mig själv. Ibland tycker jag faktiskt synd om alla andra som inte tar sig tid att lära känna mig. Godnatt världen.

1 kommentar:

Poppan sa...

Vet vad du menar!Man blir tio kg lättare av att "lätta på trycket" ibland.År ju inte mer än människa liksom;)
Kram Poppiloppan