torsdag 22 maj 2008

Blogg javull!

Ibland känns det som en plikt att uppdatera det här tramset.
Antalet läsare minskar, så snart är jag väl helt enkelt inte intressant längre.
Jag kanske oxå skulle skaffa mig en b-kändis...?

Igår var det onsdag. Vad gjorde jag då tro?
Jo jag gick till skogs med hunden efter jobbet. Vi gick vilse. Flera gånger om tillomed! Fast med flit. För egentligen väntade jag mig inte att hitta tillbaka. Vi gick på en stig, sen korsade den en annan stig, så då följde vi den en sväng, sen bytte vi till nästa, o till nästa.. tillslut visste jag inte om bilen stog till varken öst,väst, nord eller syd.
Det va nästan lite spännande faktiskt!
Tråkigast var ju att Abbie hittade tillbaka, förstööööör :) Trots att hon åt upp mitt äppelskrutt som jag lagt ut, när jag lekte att jag var dom-där-barnen-som-hamnade-hos-häxan-o-var-tvugna-o-
lämna-spår-så-dom-hittade-hem.
Sen vet jag inte vad jag gjorde resten av kvällen. Tittade på Frusna män, samtidigt som jag pratade med P, sen Grey's, sen Pussas o kramas, o sist Celebrity rehab.
Just det. Jag somnade i soffan igår oxå. Därför de kändes lite diffust.
Sååååå skööönt o somna i soffan. I love it. Samtidigt som I hate it.
Vaknade ju av att de ringde på dörr'n ja. Abbie flög upp o började skälla lite. Good girl ;)
Tittade lite försynt i hålet, trodde för en kort sekund att de va pappa... men vänta nu. Han är för smal.. o han har en pärm med sig. Noop! inte min pappa. Gick tillbaka till soffan.
Gubbfan ringde nog på en 3-4 gånger tror jag, under 15 minuters tid. Jävla ihärdig gubbe! Tänkte jag. För när man inte anmält tv-innehav så öppnar man inte för främlingar, ever.
O vips! Så damp de ner nånting i brevinklastet.
En liten broschyr:
"Du har väl inte glömt att anmäla Tv-innehav?"
HAHA!
O jag som satt med tv'n på för högan sky!
Glöm o dröm Radiotjänst.
Undra om de kanske är dumt o på'a en sån sak i bloggen..? Oh well. jag har vart klantig förr.

Idag är det strålande väder igen. Happy days! Det blir nog en uteservering till helgen! Är på totalt shop 'til you drop humör oxå. Måste köpa skooor. Love shoooes. O en sommarjacka... har ingen sån. Har några vårjackor, o några vinterjackor, även nån höstjacka, men ingen sommarjacka.
Skall även införskaffa nya ben till sängen. Vill att den ska bli högre. Älskar sängar som man nästan får hoppa upp i!
Livsfarligt o gå på Ikea dock...
När jag kom hem ( ni vet ju redan ungefär hur min arbetsdag ser ut, orka återberätta sånt trams) gick jag in på banken o gjorde en insättning. sen åkte jag hem o hämtade med mig hund o stamtavlan. Gick upp till mamma o pappa o lånade deras scanner. En sån har nog inte alla människor i sina hem. Men min pappa har! För han är total pryl madness galen. Han har allt! utom ett rymdskepp... Scannade in stamtavlan o mejlade över den. Tada! Nu hade jag utfört hela 2 saker på en o samma dag! Jag gillar o kunna stryka "måste"- saker.
Gick hem igen, hoppades på att få sällskap till en längre promenad, men icke. Drog på henne selen o drog lite kedja istället. Alla vi möter är så glada o trevliga! Jag som va så rädd att alla skulle stanna oss o fråga varför jag torterade min hund för. Men si, icke en endaste gång! Förutom idag. Den där tanten som är min gamla barndomsväns mamma, ni vet? Hon stog o tränade vid kanalbanken idag igen. Hon är verkligen otrevlig. Först hälsade hon o hennes medtränare (som f.ö fattade galoppen direkt varför hunden drog kedjor!) Tjurkärringen väser fram medan vi går förbi "Varför har hon sånt där bakom hunden för??"
Medtränaren "Ja dom styrketränar nog precis som vi!"
TACK!
Jajemen! utbrast jag.
Sen kom vi hem, trötta o hungriga. Eller nae, jag hade redan ätit. Men abbie fick sig ett skrovmål.
Idag fick de bli lax, ris o smögensås med kräftstjärtar. För min del då vill säga.
Jag saknar en händig inneboende i mitt kök. Många lagar så mycket god avancerad mat. Jag gör så enkel. Inga konstiga röror, grytor, gratänger... även att jag älskar just sånt.
Tänk om man kunde hitta sig en kock... Vilken lycka!
The friday Cock! perhaps...
En händig kock skulle verkligen förgylla min vardag.
Jag älskar allt som har med mat o göra. Jag borde verkligen va smällfet som jag håller på, jag tackar mamma o pappa varje dag för min ämnesomsättning!
Jag vräker inte i mig kopiösa mängder, men jag äter istortsett alltid på nånting.
Älskar att kolla på matlagningsprogram. Om de släpptes en DVD med tex 4'an matlagningsprogram, så skulle jag köpa den direkt. Jag tror Leila släppt en bok va? Den måste jag ha. Föresten! Om jag hade en enda önskning just precis nu - så skulle de vara att Leila bodde i mitt kök. Gud vilka gudagåvor till efterätter hon gör!
Jag lagar inte så avancerad mat, men jag bakar desto bättre :)
Sååå, om nån karl därute är ute efter en feeder - här har ni mig :D
Fast jag gillar inte tjocka killar ju... eller uach, får man säga så? Äh, jag gjorde visst det iaf.

Jag ska definitivt ha ett Smeg kylskåp i mitt flashiga hus sen. Sjuuukt snygga grejer!

Så! Nu ska jag äta vitlöks baguette. Ännu en bra sak med o va ensam i hemmet - ingen som klagar på min fantastiska andedräkt!

Happy Thursdaaay!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Ett litet tips: http://www.cdon.com/product.phtml?prod=933337

Bake on, bacon!

Anonym sa...

Tappar du läsare vännen? Du som skriver så intressant. Vet mer om städning, Jula, hundar, japanska bilar, buzz och Cilla, än vad jag någonsin gjort tidigare. Kanske skulle du koncentrera informationen en aning, blir lite utsvävande från stund till stund. Annars är jag en flitig läsare. keep it up!

Anonym sa...

Härligt att vara omnämnd. :-)

Puss o Kram

Nica Hansson sa...

Mr Gustavsson - Japansk, vafan snackar du om!? Peugeot är franskt! ;)
Hela jag är som en utsvävning, håll i hatten!

Anonym - ditt tips försvann, come again!

Rebekaaah - Ingen nämnd, ingen glömd!

Anonym sa...

Nica, där har du faktiskt fel. ;-)

Nica Hansson sa...

R - Googla du dig själv o hamna på min blogg eller? ;)
Jag ser då ingen "rebekah" i min bloggers... nae, inte så långt ögat kan nåååå? Men du är så välkommen så, ändå.. rimmelirim.

Anonym sa...

Nej, hur skulle det kunna föra mig till din sida? Du som inte skrivit om mig? ;-) Fick tips av en polare att du hedrat mig i din blog.

Förövrigt kanske det inte var det jag syftade när jag inte höll med om ditt senaste uttalande.

Peace out.

Nica Hansson sa...

Rebbo - Så många kommentarer, så lite tid.
Jag försökte vara en uns ironisk. Tänkte att om du såg dig själv som b-kändis, googlat det, o sen hamnat på min sida. Men den gick visst bet :P
Vad var det du inte höll med om i mitt senaste uttalande då? Prata ur skägget kvinna! Så man förstår :)
En polare, you say? Däm, I'm famous :) "Man kanske oxå skulle skaffa sig en b-kändis?" hade jag iofs ingen tanke bakom att hedra någon, alls. Tyvärr? O som sagt. I see no name, no name I see!