onsdag 28 maj 2008

Waggawe!

I'm so not a räägööör.

Kanske är jag likadan nu när jag ilsket motsäger mig nånting som nån kallar mig.
För jag tycker att om man nappar så hårt på nånting som man anser sig själv inte vara, så är man antagligen det.
Så de ligger kanske nånting i det.
Fast jag skulle inte alls kallade o va raggare.
Raggare för mig åker en gammal 240 med tonade rutor (förvisso) 456 doftgaranar (kan inte stava till de tyska namnet) hängandes i backspegeln. Klädseln är självklart slitna jeans, en nät brynja, ovanpå det en sliten jeansjacka, o ovanpå det en skinnväst med allehanda märken o tryck på, typ Odal, eller nåt. Träskor - ett måste. Klapperdojjer. Infettat hår i nåt som vi i dagsläget kallar "backslick". Som inte alls har nåtning med raggare o göra, eller?
Där har vi en wäägööör för mig. En Ronny & Ragge figur.
jäla shiiit faaaan...
Fick iaf ett mess av en onämnd gotlänning (hur många finns de i den här stan, liksom bah?)
En dikt. Han är tydligen inte bara en låtskrivare till vardags, utan även nån slags poet.
Tack. Om de inte vore för innehållet.
Fick en annan gång en jättelång dikt, om allt möjligt som lyckades rimma på varann.. den har jag dock inte sparat. Synd. Annars kunde jag hängt ut honom en smula.

Nog om dettat!

Nästan varje morgon påväg tillbaka till verkligheten a.k.a Linkan så möter jag oftast som jämt en rosa bil. Antingen är det 3's rosa BMW, eller så är det Eukanubas rosa Audi.
Jag vill ha en sån. Vilken som helst av dom. För dom är rosa. O jättefina!
Fast jag skulle kunna ta den här oxå...

Nu ska jag iväg o tvätta min bil.
Dagens i-landsproblem:
Det kostar en femma för ca 18 minuter vatten. Jag har bara en femma i bilen.
Hinner jag?
Det har gått förr... orkar inte åka till macken o växla...
Kul o stå med en skummig bil annars.. som jag måste åka med ner till macken för o växla, för att sedan åka tillbaka till tvätthallen med.
HAHA... fick en bild i huvvet.

De var väl den onsdagen de.
Ska senare se Frusna män o sukta lite över Jonas [jååånass]
När programmet är slut tänker jag lätt mejla femman o be om hans adress, alt mejl. O hålla tummarna för att han inte hitta nån vettig brud bland de där patrasket ;) för jag tror med största sannorlikhet att dom kommer ge mig hans adress, klart dom ska!
Så får jag ju min alldeles egna lilla... nae vars!

Hej svejs.



Jag har vart raggare en gång i tiden va...
Vi fixar dig grabben...

1 kommentar:

Tezz sa...

åh en sån audi skulle man åka runt i:-)