lördag 3 maj 2008

One late night

I Maj.
Sitter o funderar på varför i helevtte jag torterar hunden i vardagsrummet med att ha på nån kanal på tv'n som visar nån klassisk piano akt. Dra åt pipsvängen va vidrigt!
Sånt skulle få mig att vilja ta livet av mig. Bäst att ändra kanal. Eller stänga av, jag sitter ju där ändå inte. Spara på elen! Annars tar den slut.
tänkte jag skulle försöka mig på o göra en summering av helgen, so far.
Men jag vet ju själv hur jag kommer sväva ut o gå i på de mest ointressanta detaljerna redan nu. plus skrivkramp. Men hey.. jag gör ett försök. Känner mig inte så trött längre, har sovit på bussen för mycket idag tror jag.
Då kör vi:
Torsdag kväll. Panik inbryter runt 20.00 när Nica kommer hem efter att ha lämnat hund hos Poppan. Inga kläder satt som dom skulle, allt va fult, jag var ful, trots åtskilliga minuter i solarie, håret blev inge bra färgat, då de knappt blev nåt resultat alls, "får allting verkligen plats i den lilla resväskan?" Vad i h*e ska jag ha på mig?! Tiden går. Jag slänger på mig kläder efter kläder. C Vs A ringer om vartannat undrar hur de går o hör hur skärrad jag låter efter varje samtal, då jag nästintill slängde på luren varjegång för jag hade nån stresspanik. Klockan slog 22 o jag hittade nåt sånär att ha på mig, får en bild av C's outfit o inser att det är pest o pina o ha samma klädsmak som sina vänner, då vi såg nästintill identiska ut. De va typ coolt i 3'an o gå på disco likadana kläder. Inte när man snart fyller 25. Om man inte är blond bimbo o ska spela tvillingsyster i nån porrfilm kanske.
TRillslut sket jag i allt, o allt o alla kunde dra åt helvette.
Allting gick iaf ner i väskan. O jag skrev nån liten "kom-ihåg"-lapp till morgondagen.
Larmet går kl 9, men min vän A lyckades ringa 8.45 för o väcka mig istället. Hon är för gullig...
Hopp upp! Känner att de fattas nånting då jag inte behövde hoppa i mysbyxorna o gå själv en sväng runt området. Jag kissar o bajsar på toalett jag. Packade ner de sista, käkade frulle o behav mig mot buss. Mötte upp frökan A o C där o vidare for vi mot centralen.
Väl där började vi spana o speja efter hot guys. Det såg mörkt ut.
Blev lite extra glada när det var en dubbeldäckare som hämtade upp oss. PAX för övervåningen!
Bussfärden va ovärd. Medelålderskärringarna körde på som bara fan o levde rövare hela vägen upp. Vi satt som 3 småflickor o sippade på vår festis o käkade frukt o godis.
Men vem fan vill däcka kl 8 på kvällen då?! :)
Väl i nyköping, där man promt ska ha rast, av ingen anledning, hinkade vi i oss våra busgrogg vi så fint blandat till hemma. Jag körde en valborg favvorit i repris. Pisang o juice a.k.a "gröna hissen á la Nica" Moget!
Sen kändes de bara som en lång jävla väntan på att klockan skulle bli 17.30 så man kunde gå ombord på de där jävla bygget.
Klockan blev tillsut 17.30 till vår stora förtjusning.
Iväg till hytt, iväg till taxfree, o åter till hytt. Dricka dricka dricka, sminka, prova kläder, gå på varandra i den minimalistiska hytten, dansa fult o.s.v
Kl 21 var de dags för 3rätters.
Nica va dyng. Tydligen asjobbig om man frågar resterande 2 bordsdamer. Nica va nöjd :)
Man ska leva rövare på restaurang. Jag kan inte bete mig i vanliga fall heller.
Duracellkaninen till kypare var en fröjd att titta på då han körde "gång" som om de inte fanns en morgondag.
Dålig service på maten, men vinet fylldes kontinueligt på, till min glädje.
Tillbax till hytt för hyttfest.
Hinka hinka, dansa dansa, korridorsfest, trevliga grannar, drop-in besök o allt som hörde till.
Nica blev influsierad (?) av alla örebroare/smålänningar o slängde själv till med nån slags dialekt. Jag är en baitare.
Vidare till dansgolv o karaoke. Självklart va vi tok för sena för o hinna med en "cara mia" men det gjorde inte så mycket. Toktjockt med folk, bra mycket mer än va de har vart annars när vi vart ombord. Dock fortfarande väldigt mörkt på heta killar. Heta killar åker nog inte "knullbåt". Dom åker nog nåt annat, tillsammans med tjejer med klass? Eller hur var det P?
Resterande större delen av kvällen var ett jäkla spring i korridorer till olika hyttfester, vår egen hyttfest, grannens hyttfest, o till dansgolven.
Hängde gäng med ett stycke lamm, mycket sånt nu.. jag borde jobba mig uppåt i åldrarna. Men småkillar är enormt intresserade av äldre erfarna kvinnor! HAHA. Nu låter jag som en sann bordellmamma. Han var väl typ...23-24 kanske.. typ. Vid 5 tyckte vi att kvällen var på väg neråt, o man ska ju sluta när man är på topp. Så de gjorde vi.
Blev sur på både A o C, av alkoholens hemliga anledningar. Så jag vräkte en godis på C, o missa. Vräkte en annan på A o träffade mitt på glasögat! Ena sidan på glasögonen då. Det sprutade tydligen tårar "okontrollerat" o gjorde hemskt ont. Sen tappade hon bort sin mobil o jag tyckte hon kunde skita ner sig. Det är vänskap på hög nivå! :D
Sen blev de sängdags. Vaknade till av att dom lekte nån slags kundvagnsmaraton utanför vår dörr. Tror även dom senare försökte forsera vår hyttdörr med samma kundvagn, ett jävla liv! Nicas inre jävul vaknade till liv o röt i från tårna. Det blev tyst. Reespekt!
Det suger att ligga i hytt utan fönster. För klockan kan va precis vad som helst när man vaknar. Stackas bruden som blev inlåst i källaren så länge utan nån som helst tidsuppfattning.
Vaknade iaf strax innan 10, eller om de va 9. Försökte på 356 olika sätt att ta mig ner från övershlafen vilket var en omöjlighet. Men ner kommer man ju alltid... tillslut. Jag trodde dock att jag skulle tippa framåt o slå i käken i sängen framför mig. Dusch o frulle stog närmast på schemat. Kom väl iväg nångång vid 12. Lugn o ro tänkte vi, där vi satt med våra baguetter, räksallader o kötbullemackor. Glöm det, för YES, nu skulle äntligen Dansbandet köra i gång på högsta volym precis granne med vårt bord!! Kändes som min hjärna blev misshandlad musikalt.
Tillbaka till hytten för en kort tupplur. Självklart blev det en sån tupplur man aldrig vill vakna ifrån. Bara sova sova sova. Drog iaf sen till taxfreen för o lukta på parfymer o köpa godis, som alla, verkligen alla gööör, i brist på sysselsättning. Sen till hytt igen för o sova lite till.
Sen kom vi i land o hoppade på buss som skulle ta oss hem till verkligeheten igen.
Tanken slog mig "Har vi blivit för gamla för det här?" Är de dags o bli pensionär nu? Lösa korsord o dricka kaffe med kaka hela helgerna istället?
Nej fy tusan.
Jag tänker va ung så länge jag kan. Om de innebär att skaffa familj när jag är över 30, so shall be it! Fan de är ju massor med kändisar som får första barnet efter 30 :) Det är ju mer eller mindre INNE!
S hämtade upp oss på centralen väl i Lkpg o färden bar ut till pickhult, my home, my palace, my inner piece.
Tjejkväll med bakispizza o glutandes på en herrans massa kort. Kamerorna gick heta!
Skrattsalvor till tusen. O jag gör mig verkligen inte på kort. Eller så ser jag helt enkelt förjävlig ut i verkligheten, bara att jag själv har nån skev verkligenhetsuppfattning. Men de bjur jag på!
Här är ett axplock.
Nu ska jag sova o jag ääälskar tanken av att det är söndag imorrn, o inte måndag.
Love it!

Could someone send me a spooning? Thankyouverymush.

Rock on!
Busgroggers
Pass på!
Eliten, Trion, De lyckliga kompisarna, you name it.
Pease, love and understanding.
Korridors rus!
Shake your moneymaker
Dagen efter, inte lika hett.
Livsfarliga slottermachines.

3 kommentarer:

Anonym sa...

..."kom igen då PRitt-Marie, nu kör vi"...

Nica Hansson sa...

*HAHA* Mycket sånt blev det!

Anonym sa...

maste kolla:)