tisdag 6 maj 2008

Mmm bop



Vad får ni för känslor när ni hör den låten?
För visst får man känslor/flashbacks till olika låtar?
Iaf jag. Kanske pratar jag för mig själv.
Jag blir glad, o tänker på sommar. Inte så mycket mer faktiskt :P
Sen har vi Avril Lavigne. Då tänker jag på alla jävla bilfärder. O gamla Kent låtar får mig o tänka på det oxå.
Sen kommer jag inte på nåt mer för stunden.
Kan inte alla 40 som läser nu, ta o tala om för mig vilka låtar ni har nåt roligt/tråkigt/ledsamt/skojigt minne till?
Seriessli!

Var ute med hunden förut o drog lite kedja. Mötte min kusins morsa o surkärringen (som förr i tiden va min barndomskompis mamma) O dom tittade självklart jättelustigt på mig nräjag gick förbi. Orkade inte ens engagera mig i dom utan bara hälsade o gick vidare.
Vet inte om det är värmen eller åldern på Abbie men selektiv hörsel är nånting som infinner sig hela jävla tiden.
Kommenderade henne till o sitta, på kanske 4 meters avstånd. Då gör hon de klassiska som hon alltid gör när hon helt enkelt inte känner för det. Tittar åt sidan eller upp i luften o låtsas som om hon inte hör. O jag vet att hon mycket väl är medventen om vad "Sitt" är för nånting. Då fick matte bli arg ett par gånger. Sen gick de väl.
Men det är sånna här saker som taggar mig. Tro det eller ej, andra kanske blir irriterade o ger upp. Men då får jag ju ett mission. O jag älskar missions :D

Pappa ringde förut. Han känner sin dotter alldeles för väl.
"Vill du tjäna 200kr?"
"Klipp mitt hår!"
Jajabulle, Inga problem :)

Nu ska jag ringa L o se vart vi slutade prata när fånen dog förut.

Adjöken. Löken.

Ella El la, bara för den är poppig!


2 kommentarer:

Anonym sa...

savage garden - The animals song
14 maj 1999 sista gången ja kramade om min häst spelades den här låten på radion. Dagen efter skulle hon avlivas...

Anonym sa...

Jag ville, men jag kunde inte klicka på youtube-hanson. Är livrädd att jag faktiskt skulle tycka den var bra.. och som jag som är inställd på hate-mode.