söndag 4 maj 2008

Söndag i slappt tecken.

Prepared for the 'pati'.
Mitt skratt borde reklameras.



Akon - Dangerous

Självklart ingen video, men hejdundrans bra bit!


Försov mig idag. Fast egentligen inte. För jag vaknade vid 8. VARFÖR?!
Jag ville ju sova ut! Vaknade ungefär 10 gånger tills klockan va 9."Går väl snart upp då" tänkte jag.
Vaknade 10.30 nästa gång. Hoppla? Skulle möta upp A kl 10.45 för o dra till Jula.
Men snabb o numera van att göra sig iordning på 30 min, så var jag klar 10.50. Det är inte att klaga på! Åkte först till Ikano för o kolla ut glasögon. Inte till mig. Men självklart provade jag nästan fler par än A. Man ser smart ut! Borde skaffa ett par...
Sen iväg till Jula o handla lite hjul o dylekt till Wp'n. Det ska byggas ny vagn.
Sen hem o fundera på nån roliga ktivitet till min slappa hund. Ringde Mamma Anna o hon skulle lägligt upp till stallet o fixa med husvagnen. Perfa! Tog mig en promenad upp dit, o fick sällskap hem.
Fin husvagn hade dom. Av äldre modell. Men det är ju sån jag är uppväxt med!
Inte att vi bodde i husvagn när jag var yngre, utan för att vi alltid körde husvagnssemester. På typ Öland. De va härliga tider. Oftast bara pappa Benny o jag. Mamma stannade av nån outgrundlig anledning (a.k.a städmani) alltid hemma. Men vi hade kul ändå!
När vi väl kom ner till byn igen gick vi bort o tittade på den tomma lokalen vid "centrumet". Som förut varit både butik, konditori, o nån barnaffär. Där ska vi öppna upp ett café har vi bestämt, jag o Anna. De blir kanon! Det finns ju inget nu! Det kan ju inte bli bättre.
Undrar i vilket hörn man ska börja?
Plats för uteservering finns, sen ska vi ha lite flipperspel o grejer, "men man måste stoppa i pengar" som Anna sa :) Hon är med helt enkelt.
Sen intog Abbie altanen, först efter jag lagt en filt där förstås, fint ska de va.
O jag lagade lite mat. Tortellini med skinka, ostsås o kräftstjärtar - de gick ner!
Sen ringde P o påminde mig om Snabba cash som jag ännu inte läst ut. Tog med mig filt ner till gräsplätten o där invignde jag årets första gräsmys! Läste klart boken. Jesus va spännande de blev i slutet, satt som klistrar i solstolen! Nu hoppas jag att P snart läser ut uppföljaren så jag kan tjinga den. Risken finns att de tar ett halvår o läsa ut den oxå för mig... men äsch.
Snart är de Juni o då är de dags för tävling i norrpan med Swba.
Jag har verkligen delade känslor för hela den rörelsen... tyvärr får man väl säga. Önskar att man bara kunde konsentrera sig på just hundträning, men hela organisationen består ju av killar o tjejer mellan 20-30+, intriger intriger o tjaffs kan tänkas. O jag har verkligen ingen lust o beblanda mig med sånt. Att folk snackar skit är ju allmänt känt i vilken grupp med människor man än beblandar sig med, men ja.. äh jag vet inte. Vi får se helt enkelt vad som händer framöver. Lydnaden är ju inte så himla rolig nuförtiden heller, eftersom hunden är tokslapp. Försöker med både godis o leksaker men det är bara "lukta på blommor" som gäller i hennes huvud just nu. Plus att det vart luckor i träningen varannan helg oxå, så man har istort sett fått träna mest hemma, o jag gillar mer o träna i grupp med instruktörer som peppar o ser hela förloppet på distans.
Time will tell what happens.

Nu ska jag se One Tree Hill, o sen är de repris av Frusna män söker kärlek.
Härligt!



Inga kommentarer: