onsdag 7 maj 2008

Här går de undan!

Har hunnit med en förbaskat mycket saker idag.
För o vara jag då...

Nu börjar frusna män söker kärlek, så jag måste skynda mig.
Skynda skynda.
För de finns ingenting som heter "sen" nej då.

Jobbade, i vanlig ordning.
Fråga chefen på Jula om sponsor grejs, men det gick inte si.
Det va ju synd.
Nu har jag iaf frågat o dragit mitt strå till stacken :P
Åkte hem. Lämnade bil hos Leonard som han heter. Bilmecken. Han pratar snabbt. Jäätte snabbt. O bryter oxå. Så man blir både stressad och förvirrad på en o samma gång. Jag lyckades iaf förstå att de skulle bli klart innan 6.
Good.
Åkte hem till mor o far o tog en fika på "baksidan". Så säger vi hemma hos fam Hansson/Norén. Inte på altanen, eller uteplatsen, nej! Baksidan.
Mysigt när det är så här varmt. Det är sommarkänsla det. Min pappa o jag har så kul. Jag har förstått på senare tid att han faktiskt hänger med lika bra som jag när vi kör igång våra samtal, spydigheter, dryga kommentarer om/till mamma som hon inte förstår. Like!
Klippte hans hår, lite på måfå. Jag är ju inget proffs. Men de stog ju 200 pix på spel så vaff'. MAn får ju låtsas att man kan iaf. sen ringde L o då fick mamma ta över o fixa finliret.
Satte mig på Tradera o kolla in min auktion. Ja den va just min för jag hade paxat den. Inegn annan visste om detta, men det gjorde iaf jag. Jag skulle ha den.
Buzz plus "Buzzers" som det så fint heter.
5 minuter innan autionen är slut får jag igång datorn hos pappa. Musen är ur funktion. Men L på linjen fortfarande ville jag ju inte bara slänga på o gasta efter pappa, utan fortsatte samtalet med lätt irriterad tom. När det var 3 minuter kvar o jag fortfarande inte fått igång musen så fick jag raskt slänga på luren (vilken man inte gör på en mobil eftersom det handlar om ett knapptryck) Hoppa ner för trappen, som jag gjorde när jag var liten, skön känsla! Springa ut till pappa på baksidan o i ren "jag är verkligen 25 år"-s ton säga:
"Kan du hjälpa mig dåååå, jag får inte igång musen juuuuuu" O sen puppy eyes på det. ,
Klockrent.
2 minuter innan auktionen är slut fungerar musen (vaddå ON knapp?!) o jag kunde slänga mig in i kriget om Buzz. Räckte med 2 höjningar, sen vad den min för 340 riksdaler!
Hepp!
Vilket kap. Nyköpt i förpackning, kostar 600 i butik.
O så bor hon i Finspång, vilket gör de ännu bättre. Bara o åka o hämta skiten o slippa köra över pengar hit o dit till krångliga konton.
Så nu ni, bring it!!
Gick sen o hämtade bilen. Oj så fin han blev med sina nya skor.!!
Eller "sulor" som ni säkert förväntar er att man säger på landet.
Nu fattas bara en takvinge. Ja just det! TAKVINGE! Du hörde!
Sen tog jag mig iaf hem o gick promenadus med Abbidellus. Hon är go. Slö o go.
Nu är de frusna män FFS!

GO Go GO


Inga kommentarer: