söndag 17 augusti 2008

Ajm Alajv!

Helt TD just nu, men ska försöka skrapa ihop till ett blogginlägg. Vet ju själv hur jag svävar ut o helt plötsligt skulle de bli en full A4 sida om jag skrev ut det.

Igår var det lördag.
Jobbade till 12 med o plocka godis. Börjar få riktigt proffsig rutin på det där nu.
Jävlar vad jag flippar lock o häller på utanbara helvette.
SM i godis plock, I will kick your ass :D
Åkte hem o gjorde lite allt möjligt, på så lite tid som möjligt!
Försökte äta, men de gick sådär.
Duschade, plockade iordning lite. Kom på att mitt hem ser halvfärdigt ut, inga tavlor uppe, ljusprylar som fortfarande ligger på högtalarna... o.s.v... allt efter tapetseringen som ägde rum... för typ... 6mån sen? Om inte mer.
Sjukt lat man är då.
Sen anlände Herr Jönköping runt 2.
Vädret var sådär, men vi lyckades få med en promenad under uppehållet iaf.
Sen var de mest pizzakäk, tv, o en massa prat om allt o ingenting.
Trevlig dag må jag säga!
Hamnade i säng runt 2, vilket var väldigt konstigt. För jag vet inte vad jag gjorde tills dess...
Krummilurpiller är iaf de enda pillrena jag tänker ta för o bli rolig...

Idag vaknade jag kl 10 när larmet gick. Gud vet när jag hade vaknat om jag inte ställt larmet. Va skit trött. Men kunde inte somna om. Kom på mig själv med att stirra på gardinen efter ett tag :)
Gick upp 10.40. Gick en sväng med Abbie, käkade frukost.
Sen ringde C o ville stötta sin pingispappa genom att gå på TrimBingo.
Det hade jag ju aldrig gjort förr, så jag stövlade i stövlarna o följde med. tripen gick runt Heda där vi brukar gå. köpte 2 brickor, men vann ingenting.. inegnting mer än motion.. vilket va halva tanken ju, typ.
Gick hem o lalalde nån halvtimme, sen var de dags att åka iväg på hundträning.
Kom på att jag var tvungen o tanka, ilket gjorde att jag blev lite sen. Sen tänkte jag fel när jag åkte, o tog stans jävla omväg... men jag var iaf där 14.02. De va fan inte illa :D
Jävlar va jag brännde på...
Var ganska oväd träning. Eftersom hela gruppen skulle spåra idag. Det är sat att vi ska dela upp oss i 2 grupper, men eftersom alla är newbies så tyckte dom att de kunde va smart om alla fick se hur det gick till. Vilken resulterade i att vi körde 2 hundar åt gången, resten fick stå o glo, sen fälja med o titta. måttligt roande efter 2h i regn.
Tur man har regnställ o stans snyggaste gummiboots bah..
Tillslut var det iaf Abbies tur. Vi körde "mattespår" där hunden ska leta upp en själv.
Så jag knatade in i djungeln en bra bit, sen la jag mig i mossan o väntade.
Kändes som man låg där en evighet.. men de va ganska så mjukt faktiskt.
Sen fick jag syn på lilla damen som spårade o spårade, o hepp! Så hittade hon matte! fast de tog nog 2-3 sekunder innan hon fattade att det var jag som låg där :D
Hon hade inte kört rakt på hela tiden, hon är fortfarande rätt valpig o dampig.. men hon lyckades ju iaf!

Kom hem helt dyngsur, iaf på käderna. Hunden va ju inte jättetrött direkt eftersom hon va ute från bilen sammanlagt kanske 20 minuter under hela dom 2½h som jag själv stog ute i regnet.
Men hon fick mumsig mat, o nu ligger hon i sängen o gottar sig. Söndagar ska bli såna mysdagar när man får bara göra roliga saker.
Jag stannade till på hemköp o köpte mig lite lite lösgodis, de kändes vuxet att bara plocka några bitar av de man var sugen på :P
Sen gjorde jag för första gången mjölkmakaroner o falukorv. De blev asgott tillslut, tack för tipset ;)

Nu väntar Life of Ryan på MTV , han är het. Men barnarov
... sen har jag nåt avsnitt av LA ink som jag kan se.

Smell you lejter, bloggriders.

F.O.A.D



1 kommentar:

Anonym sa...

heej! har du övergett min lilla blogg :( hoppas allt är bra med dig o att du får ett nytt jobb snart! kramen