måndag 4 augusti 2008

Nu fastnade jag lix...

Så tokigt de blev.
Saknar den där norrlänningen lite som jag jobbade med förr. Hon sa just "lix". o "vars" o sånt där annat kul...
Tanken var att jag skulle berätta lite om helgen som varit.
Men kände helt plötsligt att jag fastnade i att läsa en massa andra bloggar, plus att jag vart så sugen på rostmackor... hm.
I lördags tittade jag som bekant på film. Hancock. Inte varje dag man ser en sån bra film. Synd att man inte satt på en biograf, där hade dom kommit till sin rätt!
Jobbade lite som vanligt på morgonen.
Om folk bara kunde förstå hur jävla skitjobbigt det är att fylla på 140 sorters godis så skulle de bli mindre pinsamt för mig när de hela tiden trillar in iögonfallande killar i bruklig ålder. Jisses.
Inte nog med att man skäms lite över o va hygienteckniker, nu skäms jag över o plocka godis oxå. Jag gör ju inget annat än o skäms.... skäms på mig!
Samtalade lite om resan upp till Nyköping som skulle tas vid senare under kvällen, egentligen.
När jag kom hem , så var de bara o plocka med sig hunden o bege sig till stallet. De va bajs väder så jag kände inte för en långpromenad i regnställ på 6km just den dagen. inte abbie heller för den delen. Så vi tog bilen. När jag kom hem o allt var klart skulle det ätas mat. Så de gjorde jag.. oxå.
Sen kände jag att Abbie typ inte fått gjort nånting på hela dagen, så de kändes ju inte så jätte bekvämt o behöva lämna henne igen för o åka tilll Nyköping. Velande hit o dit, o dittan o datten så slutade iaf med att jag stannade hemma. Sorry guys!
Igår va det söndag och då styrde jag o P kosan mot hufvudstaden.
Här skulle tävlas!
Han är rätt rolig den där mannen. Upphör aldrig att förvåna!
De va inte så mycket folk som deltog, vilket bara kändes skönt för mina nerver. Själva tävlandet gick "sådär" får man väl säga. Hon va inte taggad. Eller jo! taggad var hon. Men inte på att dra. Hyper till tusen, då hon trto att alla har samlats för o hälsa på just henne, ingen annan. Publiken var väldigt nära, enligt mitt tycke. Så hon la sig ner o ville jävlas lite med matte istället efter 2 drag. Så kan de gå! De ska vi nu träna bort.. träna träna träna.
Får se om man tar sig en trip till jönköping i slutet på månaden o kollar in SM'et.
Det var iaf en trevlig dag, tack P!
Kom hem seeeent. Trots att han körde som den ganster han är. Va hemma runt 00.00. Då var de bara o sminka av sig o dyka ner i sängen. Tror jag somnade direkt faktiskt.
Det är rätt kul o komma in i sovrummet o se att både hunden o kampfkatten ligga på sina platser i sängen. Känns rätt välkomnande. Bara jag som fattas :)
Va ska man med karlar till?
Vaknade seg som fan. Trots att jag hade klockan ställd så vaknade jag 4.30. Hur jävla fitt*** känns det då? När larmet går av 05.05. De är ju precis så man hinner o hamna u djupsömn igen. O vaknar som ett gråtande spädbarn.
Första dagen på jobbet efter semestern kändes: Tom.
Vi va typ bara 5 som jobbade. Kändes märkligt.
Borde söka lite jobb som jag fått tips om idag, men de får fasen vänta tills imorrn.
Efter det vanliga jobbet var de bara o åka hem, äta, rasta Abbie, plocka med mig henne o dra ut till Motala igen. Var klar på 3h så de kändes skönt. det är smidigt när det är sån liten butik, lättare o ha ordning på allt då.
Dagens "Måste införskaffas"
- T-shirt med texten "FRÅGA INTE!"
Vet inte huuur många som kom fram o frågade efter kupongvaror, olika artiklar o.s.v.
O mitt svar var alltid lika klingande o vackert "De vet jag inte tyvärr (ärthjärna) jag jobbar bara på den här avdelningen!"
Dagens två idioter:
1. Gubben som slammrar på lager dörren när jag är inne på lagret. Jag öppnar genom att dra i ett snöre, dörren åker sedan automatiskt ner efter ca 1 min. Han får den i huvvet! HAHA! Så går de. Dryg var han o ville att jag skulle plocka fram gröna druvor, för dom va slut!
G.L.Ö.M. ( jag passar verkligen bland kunder)
2. Damen som kommer fram till mig (av alla människor, jag som står civilklädd bland lösgodiset?!) o säger "- Kan du förklara för mig varför ni har sån ofräsch frukt&grönt avdelning? Det drar verkligen ner butikes rykte, o det tycker jag är synd. Jag vill inte va sån som klagar, men det är faktiskt befogat. Jag tycker du ska meddela detta till din chef"
Varpå jag svarar, nonchalant tuggandes på ett tuggummi, o skriver lite fula saker i mitt blädderblock.
"Min chef bryr sig nog inte så mycket om frukt&grönt avdelningen här eftersom vi bara jobbar med lösgodiset. Men säg samma sak till hon i kassan, hon träffar butikschefen oftare än vad jag gör"
Efter några minuters kö hör jag henne dra samma ramsa för stackars kassörskan.
Idiot nummer 3 fanns egentligen oxå på plats. Allt sånt här har jag säkert tystnadsplikt om, fast jag inte vet det, eftersom jag aldrig läser det finstilta. Nu kommer säkert FRA o tar mig.
Mycket välklädd dam i sina bästa år kommer fram o öppnar munnen. Efter ca 2 sekunder har jag skiiitsvårt för o hålla mig för garv eftersom hon pratar preciiis som hon frisörskan i Mia o Klara!!
Hon hitta inte folkölen som va med i bladet. Senare hör jag henne svära omkring för att hon inte hittar den. Hah. Hade man ju aldrig trott.
Så nog om tystnadspliktsskvaller idag.
Snyggt ord.

Rostmackor va de ja...

2 kommentarer:

Tezz sa...

roliga männiksor du stöter på på godisjobbet..haha..man kan ju bara skratta..

Anonym sa...

Välkommen till mitt liv = den underbara butiksvärlden *haha* Ses imorgon! Kram från Partillebon som snart sitter på tåget hem till Lkpg =)