tisdag 26 augusti 2008

Ååååhhhh CRAP.

Det regnar. Jättemycket. Vafaaan?
Trodde jag skulle få hämta ut min bil o bli pank idag.. men nej, vi drar ut på det tills imorgon istället!
Tydligen hade nån tjomme beställt fel delar... mekaniker... jisses.
samtidigt som jag pratade med killen på macken så är jag påväg att entra fel buss. Det hade ju vart snyggt! :D
Gick på o sa "ungdom till Ljungsbro"
Han var redan irriterad för jag stått 2sekunder på bussen med mobilen i örat.
"Ljungsbro..:" muttrar han (han är av utländsk härkomst)
Sen tog han min busspeng... då tittade jag min komkring o tyckte mig inte känna igen just den här bussen.
"Vänta nu, vilken buss är det här föresten?" Säger jag...
Han suckad djupt o irriterat samtidigt som han antagligen tänker... varför vet han inte själv vilken buss han kör?! O VART DEN SKA?! För till Ljungsbro skulle den ju tydligen inte.
"Ehm, express, nummer 63.."
"Då är jag på fel buss... hej svejs"
Sen kom helvettes bussen nummer 521. Fullspäckad av yngligar... Den här gången fick jag iaf en sittplats. Bredvid en kille som tittade på simpsons i mobilen. Tv i mobilen. Tekniken går frammåt! Snart kan vi nog laga mat med mobilen oxå.
Är det bara jag som får panik på en fullspäckad buss?
Jag vet inte vart jag ska titta, för det står folk överallt. Jag vet itne hur jag ska lägga händerna i knäet. Jag törs knappt röra mig, för att inte stöta till han bredvid, eller han som står bredvid.. Shit. I do not like it, do not like it at all.
Men imorrn är det ju samma visa igen. Men då ska jag fan hämta min bil när jag kommer hem. O hel ska den va! O pank ska jag bli!
Trots pengalösheten så betällde jag tid för PennHip till damen. Jag kan inte hålla mig längre, jag vill veta! Så på onsdag nästa vecka bär det av.
Den här månaden kommer inte bli vacker. Med tanke på att istortsettt varje helg består av nåt WP event, i olika städer runt omkring. Nu på lördag är det SM i jönköping, hittar jag ingen o samåka med så skiter jag i det, pga av pengarna.
Helgen efteråt är det tävling i sthlm som Abbie ska va med på. Sen den 20'e är der EM i yxbacken, Norrköping. O det ska bli kalas på kvällen, vilket jag inte vill missa.
Så det är väl va mina resterande hundringar kommer gå till denna månad :)
Alla andra dagar hittar ni mig sittandes hemma, o käkar knäckebröd ;)
Nae, nu ljög jag. Mammi lämnar mat i mitt kylskåp varje dag när hon vart nere o gått med Abbie. Mammor are awsome!
I love my päron.
Igår när jag åkte iväg o jobbade igen så gick dom ner o tog ut Abbie på en promenad i kvällssolen. Väldigt uppskattat!

Nu ska jag slå mig ner en stund i vila, försöka att inte hinna somna. Sen kommer P o Lex o ska dampa av sig på fotbollsplan...(Lex o Abbie, inte P) trots regnet.
P lex btw.. kallade inte sig Petter för det? Den där svennerapparen :)
Snacka om genomtänkt :P

Sålång!

Inga kommentarer: