onsdag 20 augusti 2008

Risa Rasa o rosa?

Kom just innanför dörren.
YEi! ett lönebesked från plockjobbet.
Lika fort som jag öppnar blir jag förbannad. Endast lön för ena stället, o ingen milersättning.
IDIOTER!
Är de nåt jag kan bli jävligt sne på så är de felaktiga löner.. de drabbar fan alltid mig. O när man sen ringer o klargör allting så säger dom alltid att de INTE går att betala ut denna månad, utan får plusas på till nästa månad.
Tack så inihelvettes jävla mycket...
När jag väl ringer så svarar skånelands mest ignoranta jävel. När jag hör vilket namn han svarar med så vet jag direkt att han inte är rätt person, så jag säger kort:
"Hej, jag skule vilja parat med den som har hand om lö..." Där blir jag avbruten.
"Hörredu, vem är det som ringer till att börja med?"
"jaa, veronica heter jag, jobbar åt er"
"Jasså det är du som är Veronica. Svara med ditt namn när du ringer så man direkt vet vem det är man talar det. Kan jag ta ditt nummer så ringer jag upp snarast, sitter i andra luren"
Hade där god lust att svära en lång o härlig ramsa i örat på han, men istället gav jag honom mitt nummer.
Sen ringer han upp, o de visar sig att Han själv har tabbat sig o missat milersättningen!!
Som plåster på såret fick jag 1,5h extra arbetad tid... åå, tack..1,5h. Inte dåligt! *suck*
O rapporten för citygross hade han inte ens fått för denna månad. Verkligen märkligt eftersom jag mejlade över den 2 gånger, då min "boss" ringde o sa att han inte hittade den.
Varför ringer man inte igen då, om man nu inte fått in den??
"ja, hade jag inte själv ringt *pip* o sagt att vi inte fått in för Netto så hade du ju inte fått nån lön alls utbetalad den här månaden, det hade ju vart för sorgligt"
"Du, då hade jag inte jobbat mer för ert företag kan jag ju säga."
O då smetar han på med smöret, o menar på att dom sjävklart inte vill försöka lura nån på lön, att det alltid brukar fungera felfritt, o hur synd det vara tt han inte kunde göra en utbetalning till denna månad.
Fuck you, säger jag bara.
Så fortjag hittar nåt annat så visar jag dom fingret.
Trots att han ringde o erbjöd mig ytterliga ett ställe.
Tro fan att jag sitter o åker ytterligare 25 mil utan ersättning.. jaa självklart.. jag är ju dum i huvvet!

Sååå, nu fick jag det ur mig :P
O folk undrar varför man skriver blogg...

Igår åkte jag o P med hundar till Yxbacken o tränade djuren. Gick jävligt bra måste jag säga. Riktigt förvånad över hur mycket lilla damen orkar med!
Gick en asbrant backe med kedja, sen ner, o sen körde vi vagn. Hon drar på bra, men de måååste inhandlas en sele. Hon kliver ur den! Inte bra.
Som jag hade planerat göra med dom pengarna som inte kom in nu...

Idag är de min "göra-ingenting" dag.
Ska gå ut med Abbie, posta en ansökan till ett jobb jag verkligen verkligen vill ha, o hålla tummarna för det, o en möjlig flytt på det.
Vi kanske blir grannar familjen i "Hooden"! :D
Määntoorp is the shit.

Pekfingret verkar ha klarat sig ganska så bra trots insidenten tidigare. Bytte plåster o fick en blå tejp av killen i köket. Det har blodat lite, men mest sårvätska. Usch.. jag är så yngklig.

Måste äta först nu. Så jag inte blir hitler på nån därute sen.

Onsdag, hepp!

Inga kommentarer: