fredag 1 augusti 2008

It's coming to an end

Semestern börjar lida mot sitt slut.
Idag är de redan fredag o de betyder att måndag inte alls är långt bort.
Har vart ledig i typ 5 veckor, o de känns verkligen inte som 5 veckor. Tiden har gått skitsnabbt.
Om de va så här så är de verkligen inga problem o va arbetslös :P
Lite synd bara att alla andra jävlar jobbar iuförsig.
Varför ska min bekanskapskrets va så himla duktiga?
Jag har ju L iuförsig, hon är sjukskriven...
Kommer bli lite probs med Abbie nu första veckan, A är på öland o mina päron är i motala, får helt enkelt åka hem på frukosten varje dag. Inte svårare än så.
Om inte L vill mjukstarta sitt hunddagis nästa vecka :D
Vad har man gjort under sin semester nu då?
En tillbakablick.
Ingenting. Typ.
Vart en wekend i Götelaborg... o en sväng till Borås.
Hepp!
Visserligen har de vart lite fiesta både nu o då, o de har ju vart skoj.
Övriga tiden har de nog mest vart sol o bad. När vädret har tillåtit. Kan faktiskt inte komma på vad jag gjort när de vart dålig väder. Men de är ju bara o glo tillbaka i bloggen så får man ju dom svaren :P
Vissa tycker verkligen att de är ovärt o skriva blogg. "Whats the freaking point?"
Men hur smidigt är de inte o lagra all sånt här info på nätet så man närsomhelst kan plocka fram o se vad jag t.ex gjorde för en vecka sen? en månad sen? o.s.v. Guuu va smidigt...
O hur ser helgen ut då?
Idag är de precis blankt på pappret. Har precis vart ute o gått en timme.
Är sugen på o dra iväg till Varamon, där har jag inte vart än. Men vet inte om man får med sig nån, lite trist o åka själv.
Idag är en sån där dag då alla andra verkar upptagna, så man får leka själv. Jag borde tvätta idag iaf... de är ju alltid nåt. O tills dess kan jag faktiskt steka på min lilla gräsplätt härutanför. Passa på, för snart skulle de ju bli dåligt väder igen.
Igår åkte jag ner till hästen återigen, fick med mig C som kunde ha lite koll på Abbie.
Efter det åkte vi iväg till Sandvik o götta oss resten av eftermiddagen. Förstår inte att jag alltid ska somna så fort jag lägger mig ner. Helt sjukt. Jag borde kanske kolla upp min hälsostatus.
Sen åkte vi hem hit o grillade god mat. Efter det var tanken att vi skulle grilla marsmellows på efterglöden. fast de fanns typ ingen efterglöd. Så C, som tydligen lärt sig nåt fyndigt på scouterna, blåste utavbara helvette ner i grillen.... Smart. För inte kom de då nån glöd, utan Nica blev full av koldamm... men men. Sen kollade vi på Hide and Seek. Synd att jag kom på hur den slutade när häften av filmen hade gått...
Imorrn är de lördag. Då ska jag upp kl 7 igen o plocka godis. Sen hem o fixa med Bruno. O sen iväg till Kuggnäs o plocka skräp. Hur o-lockande de nu än känns. Men va gör man inte för sin WP grupp... På söndag kom P med snillerblixt idén att vi ska åka o tävla i el stockholmo. Så de blir nog så, om han inte bangar nu.
Ska bli intressant o se vart hon ligger lilla damen. Om hon förbättrats sen Sommar Kampen.
Känns som jag skriver om helt ovärda saker nuförtiden... men de händer ju liksom ingenting.
Jag vet inte när jag hade de så fantasilöst sist.
Vart singel hur länge som helst, vilket är väldigt ovanligt.
De märks att man börjar bli äldre då man inte samlas alla vänner o umgås lika mycket som man gjorde förr. Nu har vissa barn, andra bor i hus en bit bort, vissa har flyttat till andra städer o.s.v. Man är inte lika tillgänglig längre. Eller jag är väl det. Jag har inte förändrats ett skit dom senaste 5 åren känns de som :S
Klart att man är avis, jag vill ju oxå hitta kärleken o flytta till hus på landet. Påbörja vuxenlivet lite. De kan jag behöva som är så barnslig :P
Åldersnojjan kommer o knackar på både nu o då. Men de hade den definitivt inte gjort om jag hade fler singelvänner, då hade de ju inte märkts på samma sätt.
Aja, nog om detta.
Mina ben ser ut som om dom blivit misshandlade. Hellsikke va blåmärken jag har. Inte sexigt.
Imorrse skojade Abbie till de lite... ni vet kudden som hon tuggade sönder sist?... say no more.

Nu ska jag hoppa i bikinin o bränna mig lite till...






Inga kommentarer: