söndag 24 augusti 2008

Spontaniteten flödar

Jag borde evrklegn försöka göra nåtning vettigt av mitt bloggande. Det är ju bara en massa ordbajsande från min sida... men men. Oftast slaffsar jag bara ihop nånting i farten.. o då blir det såhär.
Igår jobbade jag, inte gratis får jag väl hoppas. Får jag inte ut lönen bussar jag hitler på dom.
P ringde mitt i arbetet o ville ha sällskap ner till Skåneland.
Jaa, jag har ju inget liv, so why not?
Sagt o gjort. Åkte hem o bestämde tid på macken för att laga min bil på måndag morgon, hann bara hem o fräscha till mig i 10 min sen var de dags att bege sig.
Abbie o lex höll sig i sinnet därbak i bilen som tur var. Duktiga grisar.
Det var väldigt långt vi skulle åka, o vädret inbjöd inte alls. Men vi börjar bli riktigt bra på att fördriva tid på långkörningar jag o P, så det var liksom inte så farligt...
Väl där, typ 4h senare, så hälsade vi på Lex små avkommor. 10 Puppies!.. eller va dom 9?
Skitsaksamma. Supersöta små ambullar! Jag hade ju redan ställt in siktet på en vit tik me svart patch på ena ögat. Vilken liten sötboll! Men P bestämde att jag skulle ta hem en hane. Jag höll inte med honom. De gäller o va stark! För de skulle vart såå lätt o plockat med sig en hem.
Om 3 veckor behöver dom nya hem. Go get them tigers! Värsta bra hundarna asssaaaa.
Efter lite fika o småsnack så begav vi oss hem igen. Stannade på nån pizzeria i nån by där nere nånstans... var det i Snopphane? :)
Väldigt god pizza faktiskt. Men killar äter ju så fort, o då blir jag stressad, så jag hann/orkade bara äta halva...
Sen var de min tur o köra. Töttsamt var det, men de gick rätt snabbt ändå. Kom hem vid 12 igen.
That's one way to spend a saturday!
Roadtrips kicks ass.
Dog halal direkt när jag kom hem. Sov lääänge. Trodde jag. Men klockan va bara 9 när jag tittade. Låg o tvångsdrog mig till 10.30.
Nu sitter jag nyduschad o fräsch.. funderar på om man ska äta fukost, eller hoppa på lunch direkt? Oopsi!
Tror de blir ut i skogen sen o lägga ett spår åt Abbie. De tycker hon är värt!

One week left.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tar för givet att du förstår att jag inte i ord kan beskriva hur besviken jag är... Nu gillar jag ju inte Skåne så mycket att jag vill visa det för dig, men jag tycker ju om dig och skulle uppskattat lite besök. Well well, snart är även Skåne historia, så... Den som har bott på flest ställen när den dör, vinner! Kungliga huvfudstaden - here I come!

Nica Hansson sa...

Visst har du ögon som en liten hundvalp Stefan... men inte som 9 stycken! :) Tyvärr... tanken slog mig självfallet att "svänga förbi" men tiden fanns lixom inte...den tog liksom slut. Väl mött i hufvudstaden framöver!