torsdag 21 augusti 2008

Tjockt Värdo!

Varje morgon när frukosten skall intas runt kl 5.45 nånstans så åker alltid tv'n på.
Det bästa sällskapet en tidig morgon!
Jag brukar oxå alltid snöa in mig på olika program som jag brukar följa vid just den där tiden, eftersom jag så länge har gått upp såhär tidigt.
Förr var det alltid matlagningsprogram på 4'an. Dom har visserligen börjat med det igen såg jag imorrse. Sen var det alltid Ellen Degeneres show (stava!) på 5'an som jag tittade på.
Nu är det nåt som heter "Pros Vs Joes" på 5'an. Sportprogram som handlar som 5 proffsatleter som ska möta 5 vanliga Svenssons i olika grenar. Simmning, baseball, amerikansk fotboll m.m
Imorrse hann jag se när dom möttes i just amerikansk fotboll.
Det var tre olika moment dom skulle utföra, som tydligen fanns inom den här sporten.
"Punt, Pass and Pick" Punt var att sparka bollen, Pass att kasta, o Pick hann jag aldrig se.
...

Är det verkligen bara jag som direkt utan att blinka tänker:
"Cunt, Ass and Dick"
VA??
Eller har jag vart orörd för länge? :P


Hade ett samtal med min mor idag om den uteblivna lönen från extra jobbet.
Hon blev fly förbannad o tyckte inte jag skulle jobba ett skit för dom mer...
Vad är det med mammor o alltid ha rätt?
För mycket riktigt när jag åkt till ÖB i motala idag, så skulle jag möta upp en butikschef eller en avdelningsansvarig.
Inte fan var dom där.. dom hade ju slutat kl2, resp kl4. Jag var där kl5. Vilket jag även meddelade min "boss" om att jag skulle va.
Varför i helvette tar man inte reda på om folk finns på plats innan man skickar ut andra för att jobba?!
Dom tjejerna som arbetade kvällspasset i butiken visste självklart inte vilka varor det var som skulle plockas upp, eftersom de flesta leverantörerna av dessa varor kommer o plockar upp dom själva.
Då skulle jag ju sjävklart ringa min "boss", som själv sagt att jag skule ringa honom under kvällen för att berätta hur det gick, för han visste ju säkert vilka varor som skulle upp.
Han svarar inte...
Jag promenerar runt i butiken i 30 min, för att inte (som vanligt är jag för snäll) hinna åka hem precis om han skulle hinna ringa tillbaka.
Men sen blev jag sne o sa till butikstjejerna att han fick ordna det där på nåt annat sätt. Dom tyckte att det var riktigt dålig stil av honom att skicka ut mig till motala när det inte fanns nån rätt man på plats för att instruera mig i vad dom skulle göras. Skönt att dom förstod iaf.
Ringde till min kära mor på vägen hem o berättade incidenten o sa att hon självklart hade rätt.
Jävla skitföretag... Butikssupport - don't work for them!
Klockan är nu 19.10 o han har fortfarande inte ringt tillbaka till mig.
Imorrn ringer jag honom o säger att jag jobbar nästa vecka oxå, sen kan dom leta rätt på nån annan som vill jobba gratis.

Skönt iaf att vara hemma igen.
Helt magiskt va trött jag var idag på jobbet.
"Jasså, fick du oxå sova på nåns arm inatt?"
I wish... :P

Glömde min Mp3'a hemma idag. Helt ovärt! Jag som laddat de med en massa ny musik. Offsprings nya album är lätt en ny favorit. Påminner om högstadiet när man lyssnade på Ixnay on the Hombre i cd-walkman'en :)
Sen Backyard Babies, Takida, EMD (salig blandning?) Chris Brown, Amy Macdonald o Basshunter :D
I am what they call en Allätare!
Alla album va riktigt bra faktiskt. Förutom Chris Brun, bara några låtar som är bra.

Nu ska jag slänga mig i soffan o bara vaaa...

Hej svejs!

Inga kommentarer: