fredag 17 oktober 2008

En fredags tanke...

Kom o tänka på en kund som jag ringde till härom veckan.
under själva samtalet tyckte jag att han va skit jobbig, försökte göra sig märkvärdig o helt få mig ur fokus på vad jag igentligen ringde om.
Han började med att fråga:
"Jaha, då vill jag ha hem papper på det där som jag kan skriva under o.s.v..."
På vilket jag alltid svarar:
"Ok, men vi har förbättrat hela den proceduren, så nu samlar vi all viktig information i en inspelning, så vi fortare kan koppla in det här åt dig"
Sen gjorde han mig paff.
Men visst hade han rätt, kan jag tänka nu såhär i efterhand.
"Men du? Hur tror du världen kommer se ut om 10 år om vi hela tiden ska få alltid gjort ÅT oss, vi ska inte behöva skriva på några papper, vi får allting hemskickat, vi behöver inte göra nånting tillslut. Våra hjärnor kommer bli till en gegga... vi kommer inte kunna gå utanför dörren utan att hitta hem utan hjälp av en GPS o.s.v. Vi MÅSTE börja använda våra hjärnor!"
Men visst har han rätt.
ALLT har blivit så förenklat.
Robotar ersätter människans arbetskraft, bara för att nämna en sak.
Cloetta är inte det samma längre. Förr kunde man köpa "sne plopp" som Gry skulle säga, man kunde köpa chokladkakor jätte billigt, bara för att pappret var lite fel printat.
Går det att göra det idag?
Nae.
Allting utförs ju av datorer o robotar nu så det blir ju inge fel på nånting längre. Vilket iofs visserligen är bra, på ett sätt. Men dessa människor som stog o vände o vred på alla maskiner förr, för att få dom o funka igen, dom behövs ju säkert inte längre. Deras kunskap behövs inte längre.
När man tänker på det, så blir man nästan lite rädd...

Idag har jag vart ute i skogen med Lina, Inka o Abbie. Gick en jäkla promenad på 2h. Sen hjälpte jag Lina att slinga håret. Blev oxå lite sugen. Måste göra nånting med mitt hår snart. Klippte mig senast i typ Maj, o har inte färgat håret på hur länge som helst. De konstiga är att jag nu är mörkblond, men blonda slingor. Innan var jag knallröd... o jag har inte gjort nåt sen dess... märkligt.
Men ska iaf göra en hårförlängning, SEN klippa mig.
Måste invänta feting lönen i slutet av November dock...

Ni vet ju hur de är när man känner sig otillräcklig?
Jag känner mig rätt otillräcklig just nu.
Dels för att de.. ja.. äh tänker inte skriva just det. Men de känns jobbigt. Folk dömmer än alldeles för fort. Ni känner inte mig! Sluta måla upp nåt jävla Svenssonliv ihop med mig, för ni har ingen aning. Träffat mig typ en gång... Hallå. O de läskiga är att de är fler än en person. Va höga förhoppningar man får liksom...
Sen blir jag irriterad o känner mig åsidosatt ibland oxå. Vissa människor är verkligen skitsvåra. Ena studen på ett sätt, andra stunden på ett helt annat. Det gör mig förvirrad. Men samtidigt mer intresserad! Helt sjukt. Kanske inte intresserad på det sättet, men mer intresserad av o lära känna personen i fråga. Jag hoppas iaf att vi kommer umgås mer, om jag så ska våldgästa ditt hem.

Släppte ut Hobbe förut idag. Vid 1. Han är utom synhåll just nu. De känns förjävligt. Jag vet att de har hänt många gånger innan att han inte kommer hem på ett par timmar. Men jag tänker varenda jävla gång "Jaha, NU har han blivit påkörd" när han inte kommer när jag kallar på honom. Sen får jag för mig att granntanten tar in honom hos sig när han springer in genom porten med henne, vilket han ofta gör. Jävla kärring. Tänk om hon snott min katt på halvtid?
Aja. Vi får se om han kommer in innan jag går o lägger mig. Annars får jag gå på jakt :(

Nu har jag avnjutit en god måltid med grillad karré, bollar o Green Onion sås. Sjukt gott!

Nu ska jag dyka ner i godis påsen o titta på Idol.

Inga kommentarer: