torsdag 16 oktober 2008

Ynklig liten sak

Idag var en "såndär" dag igen.
Vaknade... hade slem i hela halsystemet kändes det som. Men pallrade mig iaf upp för att städa av mitt kontor som jag nu har ansvaret för. Efter det åkte jag hem igen. Då va väl klockan runt 9.
Gick en sväng med hunden, kom hem , käkade frukost. Lutade mig tillbaka i soffan o kände efter...
"Nae, idag orkar jag inte"
Så jag ringde in min sjukanmälan.
Svag människa? jag?! jajabulle. Det stämmer. Men orkar man inte, så gör man inte. O jag är faktiskt inte fullt frisk, så jag ljög ju ändå inte?
annars är jobbet helt ok. Arbetskamraterna är toppen, måste jag faktiskt säga (ok, jag skriver de bara för jag vet att vissa av dom är inne här o läser :P) skämt och sido, så är dom helt ok.
Vissa...iaf. Ska in uttala mig om det så här, men vissa människor ger mig hjärnhinneinflammation.
Resterande tid av denna dag har jag legat i soffan o kollat på Greys anatomy, som jag missat sen de började sändas igen. Nu har jag sett "ikapp" 2 avsnitt. Jäklar va bra det är...
Såg även onsdagens avsnitt av Bonde söker fru. Jag blir så jävla glad o härlig i kroppen när jag tittar på sånna där dejting program :)
O så är de sommar.. o fåglarna kvittrar... o ferdinand som luktar på blommorna... o hela baletten.

O från nånting trevligt, till nånting otrevligt.
Fick se min mobilräkning för föregående månad. Herrejävlagud!
Hade ringt för typ DUBBELT så mycket. Hur fan gick det till??
Jag har ju inte ringt mer än vad jag brukar?!
5,5h till andra mobiloperatörer tydligen... vem fan har snott min mobil o ringt dom samtalen?
TRÄD FRAM.
Förjävligt.
Ska bli spännande o se bensinräkningen för denna månad oxå, den dommen kommer på månad. slår vad om att den oxå är dubbelt så hög, eftersom jag åkt hem 2 gånger vissa dagar som jag jobbar morgon... äh.
Money talks.
De löser sig iaf till nästa månad när jag får ut en fin lön igen.
Back on track liksom.
K från jobbet ville åka till Ullared. Jag med! Meeeen... borde spara till utlandsresa...
Den 1'a November ska vi 4 från jobbet, plus en till brud ner till Vimmerby o gå på höst/julmarknad. N har tydligen jobbat på Astrid Lindgrens Värld, o ska fixa in oss. De kommer nog bli mysigt!

Nu ska jag dimpa ner i soffan igen.
Fan... jag har närhetsabstinens... allaredan...

Inga kommentarer: