lördag 18 oktober 2008

Ett stycke Lördag

Vaknade med tuppen, som försov sig till 9.30.
Innan dess hade jag lyckats med att få 3 sms.
Ett reklam sms från Tele2.
En komplimang från grabben i småland.
O en gulligt kompis sms från C.
Ganska så fint sätt att vakna på, om ni frågar mig.
Bäddade nytt i sängen innan jag gick o la mig oxå. Gu va mysigt sånt är.
Känns nästan som jag sov mig igenom hela dagen igår.
Var ju ute på morgonen. Men sen sov jag några timmar i stöten hela resterande dagen tror jag. Kollade på The Promotion. Den filmen va inge bra. Stiffler (vad han nu heter) hade ju huvudrollen, så jag trodde den skulle va skojig. Men utan text så mumlade dom så mycket så jag fattade inte... o somnade istället.
Vaknade vi 6. Då fick skorpan gå ut på en liten promenad igen. Sen lagade jag maten på faten.
Kollade på Idol, o konstaterade att alla typ sjunger skräp. Förutom lilla koreanen, hon sjunger fint! O Johan från Mjööölby är ju så himla skön, så han kan få va kvar en stund till.
Sen tror jag att jag somnade en stund till efter jag kollat klart på Idol, o fredag hela veckan. Vaknade vid 12. Satte mig vid datorn för att typ kolla de sista innan jag stängde av den. Hade ett samtal med J. Jag kan inte göra alla nöjda o glada. Tyvärr. Ibland är man otillräcklig. Gick tillslut o la mig vid 1.
Efter jag vaknade imorrse så åkte jag o Abbie iväg till P för o samträna lite hundar.
Har en del som ska sitta i lydnaden. Fick nog till de mesta idag iaf. Jag är nöjd!
Sen fick dom dra lite vikter, o avslutade med en ganska lång promenad.
Valde att inte åka till norrk o träna idag.
Det fick man skit för. Vilket jag på sätt o vis kan förstå. Självklart vill man ju att hela gruppen ska hjälpas åt.
Men vissa kan vakna på morgonen, kliva i skorna o ta en 10minuters promenad till träningsplatsen. Hur enkelt som helst, right?
Medan en annan får åka 6 mil. Men bil. Själv. Det känns som en större kraftanträngning.
Plus att jag ska på spår/lydnadskursen imorrn. Det blir ett jävla farande, o bensinräkningen har månadsbryt på söndag... jag är inte rikast i kommunen. Så visst valde jag att hellre att avsätta 2h hundträning, 1 mil bort, än trädgårdsarbete plus hundträning 6 mil bort.
Sorry! Jag gillar verkligen gänget i norrköping. Dom är hur sköna som helst. O visst känner man att man glider mer o mer utanför hela gemenskapen när man inte dyker upp lika ofta som alla andra... men va ska man göra..?
Jag gör så gott jag kan. Anser jag iaf. Får väl hoppas att de duger.
Sen är jag uppriktigt sagt jävligt trött på en massa skitsnack som härjar. Eller skitsnack o skitsnack egentligen. Men visst! Har man ett uppenbart problem med nån/några, så ta upp det med personerna i fråga istället för o göra invärtes uppror. Har man som jag, valt att ta avstånd från de jobbiga, så är de mitt val. De handlar inte om mobbing eller nånting sånt, utan att jag anser mig själv inte riktigt passa ihop med vissa männisor, så då tar jag avstånd. Klart slut.

Nu ska jag ta mig o min Gert Fylking dress (rosa adidas) o sätta mig i soffan en stund.
Men efter energidrickat jag drack nyss så lär jag väl iaf inte somna.. kan man ju iaf tro.

Morsning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan vi inte få se en outfit-bilder i din adidas-dress? :D Läckert!