onsdag 22 oktober 2008

So

What's the story, morning glory?

Jag vet att det finns en låt som heter så, men jag har ingen aning om hur den går...

What's new?

Karin o jag hade i smyg bestämmt träff idag på Hemköp i ryd.
Why, you might ask?
Jo, för vår andra jobbarkompis Jennifer fyller år idag! Grattis! Hela tjugi år.
Vi inhandlade tårtprylar o åkte hem till Karin för att sedan sätta igång med verket.
O vilken grej de blev!
Så himla nöjda!
Här är resultatet.

Självklart hör födelsedagsbarnet av sig o vill samåka till jobbet med Karin. Vi fick helt enkelt lägga ner själva överraskningmomentet, o åka o hämta henne :)
Hon blev rätt överraskad ändå när hon satte sig i bilen o fick se mig sitta o hålla i en tårta.
Arbetsdagen flöt på bra. Extra sockerkick, o ett litet pepp-sälj-möte med en coach gjorde susen!
Jag är nöjd. Fast provisionsräknaren vill fortfarande inte börja rulla siffror.. jag måste gjort nåt fel. Får väl se imorrn på lönespec'en iaf!

Städjobbet gick åt helvette.
Hade vart skit bra. Blev erbjuden lite mer än 5h varje morgon. MEN självklart var de under samma tid som jag städar mitt kontor som jag fått... jag gick miste om 26h i veckan, mot att jag redan hade 5h... jävla skit. Men så är det när dom inte vill ha olika som städar överallt...
Men hon skulle hålla ögonen öppna om det dök upp nånting nytt.
Jag funderar starkt på att bara lägga in mig på kvällar i december. Just för att snabbt kunna hoppa på nånting annat om de dyker upp nånting. Även om de är nåt på heltid, så får jag väl stå ut en månad o jobba typ dubbelt. Så har jag hela Nov på mig nu o hitta nånting annat. För sorry to say alltså, men att sitta o glo in i en dataskärm 8h om dagen passar verkligen inte mig. Visst, de kan bli så illa att jag inte hittar nånting annat tills dess, men då får jag väl stämpla... eller helt enkelt fråga i efterhand om man kan hoppa in o jobba lite söndagar eller nåt. De får fan lösa sig. För ska jag lägga in mig på heltid hela december oxå så kommer jag aldrig kunna försöka fixa nånting annat...

Det planeras fortfarande en resa till fjällen. Jag har pratat hur länge som helst att jag vill åka, men de blir aldrig av.. mest för att inga kompisar har åkt. Alla som åkt, har åkt med sina familjer eller dylikt. Men nu är vi iaf 4st på jobbet som vill åka, har kollat upp stuga, liftkort o allt vad det berör. Vi tar med oss varsin kompis, så vi blir väl förhoppningsvis 8 pers i slutändan. Kommer nog bli ett kul gäng!

Löshåret damp ner i brevlådan igår. Så i helgen blir de isättning, hoppas jag. Måste färga mitt hår oxå. De va ganska så mörkt brun löshåret... hade hoppats på att de skulle vart ljusare. Men jag törs inte bleka o färga löshåret, så jag får väl mörka mitt istället. Funka Funka.
Sen får de bli o beställa klipptid senare i veckan!

Jaa, sen var de väl inte så mycket mer som händer just nu.

Sovdags.

Inga kommentarer: