torsdag 9 oktober 2008

åååh dessa komiker


Har precis kommit hem efter en föreställning med stå-upp komik!
Skrattsalvorna flög som paintboll kulor i salen.
Måste säga att jag gillade bäst Björn o Soran. Dessa små underbarn.
Özz är inte riktigt min smak med all detta tjaffs om invandrare o kurder... lite uttjatat, även att jag skrattade då o då. Måns i all sin ära, men även han kör lite för "vanliga" grejer.. sånt man redan sett på tv.
Stackars lille Vincent 9år, som att i publiken. Han var den röda tråden i hela föreställningen!
"Vem fan ta med sig sin 9 åriga son på nåt sånt här?!" :D
Björn... jaa... nu tror ni ju säkert att jag avgudar honom precis lika mycket som Daniella 14 år som börjar typ tjuta så fort hans namn nämns... men så är det inte. Han är bara så himla skön! Han river av sina skämt på samma sätt som om han satt hemma med ett par kompisar i tv soffan. Man känner sig igen sig så mycket o det är på samma nivå som man själv ligger på. Helt underbart kul! Det roligaste är nog faktiskt att han skrattar åt sina egna skämt... de ska han ha creds för. Både C o jag var båda överens om att man skulle ha en Björn i sin vänskapskrets.
Varför gick jag inte fram o fråga efter hans msn senast i Göteborg?
...
Soran var med en sköning, man blev nästan lite nervös själv när han klev ut på scenen. Han såg så himla blyg ut. Men de släppte efter en stund. Älskade hans berättelser om hur han gillar att ljuga, o driva med folk :)
Ett prakt exempel:
Kommer på bussen, det sitter bara en ensam tjej på hela bussen. Han sätter sig självklart bredvid henne... av alla jävla platser på hela bussen. Slänger ut nån riktigt jobbig kommentar som "faan va kåt jag är..." Varav hon fort som fan trycker på stopp knappen.
"Aha! Ska du oxå av här?"
Jag dog :D
En Soran skulle man kanske oxå ha i bekantskapen.. faktiskt.

Trevlig kväll helt enkelt. 4 av 5 toasters.

Imorrn är det fredag igen. Helvette va.. äh.. ja ni vet.. tiden går fort o hela den baletten.
Är bjuden på inflyttningsfest hos K på nya jobbet. Får se om jag pallar...
Annars är de jobb på söndag som gäller... passa er ute i de avlånga landet!
O på lördag ska jag hinna med lite hundträning o bara umgås tänkte jag.

Har börjat läsa Kjolmans blogg igen på 1000Apor.
Han är ju helt genial. Love him... and his bro'.
Även den nya praktikanten Parisa rutar sig väl i bloggvärlden.

Nu ska jag se om jag kan få tag i lite avsnitt av serier jag missat.. såsom Roomservise, Bonde söker fru.. o så va de nåt mer...
Hittade dom nya avsnitten av The Hills, säsong 4! YEI!
Jag skulle vilja leva som dom... jag vill oxå åka merca SLK 350...hallå?

Mot helgen hörrni.

Inga kommentarer: