söndag 19 oktober 2008

Spontanköp

Jag har ju länge velat sätta in nytt löshår igen, o igår bestämde jag mig för att köpa hem nytt!
Yei! Nu hoppas jag bara att C, eller nån annan snäll vänlig människa vill sätta i skiten åt mig :D
Det blev brunt den här gången oxå, dock lite ljusare brun är förra gången. Föröskte hitta rätt nyans som jag typ har nu, men det är svårt, eftersom mitt egna hår är slingat oxå.
Priserna skillde sig rätt rejält oxå.. från typ 300kr för 100 slingor, till 1100kr.
Nu köpte jag microringar med silikon i oxå, så nu hoppas jag att min egna hår inte ska slitas lika mycket, plus att de kommer sitta bättre.
Efter jag satt i håret så ska jag raka vägen till frisören o klippa ihop skiten till nån slags frisyr oxå. Sist blev de ju mest.. uppsatt. Som ni ser. O toklångt. Vill bara notera att på första bilden har jag precis målat klart mitt sovrum, därav "tummen upp" :)




Det var mitt lördags nöjje, iaf nästan. Åkte iväg en sväng till Mr T.
Kollade på tv o flummade mest omkring. Abbie fick följa med. Vilket inte var världens bästa idé, då hon tydligen var dålig i magen o bajsade lite ( läs mycket) direkt när hon entrade vardagsrummet.
Vilket sätt att säga "Hej!"
Hon har väl käkat nåt olämpligt igen. Skräpskrållan.
Så inatt hade hon lämnat några till presenter åt mig. Men jag var steget före o la iaf ut tidningar på golvet. O dom hade hon siktat in sig på!
Det är fan som o ha spädbarn alltså. Kiss o bajs maskiner!
Åkte iväg o tränade i motala kl 11.
Fick börja med "Appell-lydnads-uppvisning" då vi fick göra alla moment. Jag var heelt oförberedd kände jag, O Abbie drog iväg ett par gånger o skulle bara jävlas. Men själva momenten i sig klarade hon av. Förutom förgående. Då började hon spåra.
Jävla näsa till att ha öppnat upp sig. Helt hopplöst.
Men när vi väl gick ut o SKULLE spåra så gick de skit bra!
"Skit" o "bra" i samma ord passa liksom inte...
Men hon körde på utav bara h*e, snabbt som attans! O tog vinkeln skitfint. Stooolt matte!
Bra dag helt enkelt. Nu är de 3 veckor kvar. Så de blir 3 veckor av hårdträning.

Jag är såååå trött på o va snäll. O ställa upp. Ett "Tack, va snällt av dig" borde va på sin plats, bra mycket oftare än vad det är. Suck!

Kollade lite på Matakuten nu på tv3.
Där kan vi ju återgå till mitt förra inlägg om hur vi slutar mer o mer o använda våra hjärnor.
FÖRR lagades all mat från grunden i skolorna. Man skalade potatis, o man knådade biffar. Vad gör man idag?
Jo man öppnar en kartong, häller över några frysta biffar i ett tråg, som gud vet vad dom innehåller, ställer in i ett värmeskåp. Hepp. Klart.
Det är ju för fan helt jävla sinnessjukt!
Jag skulle då LÄTT kunna lägga 100kr extra varje månad för att mitt barn ska få hemlagad mat i skolan. Inget jävla halvfabrikat. Det kommer dom ju livnära sig på ändå dom första 5 årena efter dom flyttat hemifrån, det räcker. Många ungar äter ju ingen mer mat om dagarna än just skolmat. Hur tror ni deras jävla kostcirkel ser ut? Vissa ungar äter ju inte ens maten för att den är så äcklig. Det förstår jag!
Jag tyckte vi hade rätt bra mat upp till högstadiet iaf. Sen när man började gymnasiet så märktes det att de blev sämre.
Vem kommer inte ihåg falukorven som va likblek o låg o badade i sitt eget flott? Eeeewww.
Jag har för mig att jag livnärde mig mycket på sallad, o bröd.
Nä! Skärpning sverige. Skolmaten är så mycket viktigare!

Tack för mig. Hej.

Inga kommentarer: