fredag 31 oktober 2008

Jag ser de snöar...

Ja nu har de satt igång. Inte så värst as mycket snö här... men de snöar ju hela tiden, fast de hinner liksom smälta...
Inga vinterdäck har jag, vilket betyder att jag åkte hem ganska så sakta igår... inte en ända vurpa i diket!
Man är ju proffs... what can I say.

Den här veckan har jag inte vart storsäljare. Känner att de här jobbet inte gö rmin till mijonär direkt... Har sökt lite andra grejer som jag hoppas på!

Annars har de inte hänt nåt skoj på hela veckan.
Abbie blev glatt skräckförtjust över att snön kom igår. Vilket är två ganska konstoga sake ro bli på en o samma gång. De va kul att se! Hoppade som en känguru i blasket, o skopade i sig snö som en allmän plog :)
Imorrse var de kallare ute, så hon gick ihop kurad hela promenaden med svansen mellan benen. De liksom ryckte i henne som om hon ville kuta iväg o dampa loss.
Försöker lära henne komenten som ska sitta till nästa helg. De går sådär. Fan.. man vil ju vinna! Men vi får helt enkelt se. Det som sitter idag klockrent kan ju rent av gå åt helvette väl på plan.
Spännande :P
Ska ut o spåra nån dag oxå. vet i tusan hur de går med snö o allt. Vi får väl se!

Idag är de fredag, vilket vi gillar... när jag kommer hem ska jag ut med hunden sen blir de bio!
Ska se den nya svenska skräckisen. "Låt den rätta komma in"
Den ska va bra säger dom... o med dom menar jag Hans Wiklund. Han kan sina grejer han... :)
Vann ju en bio biljett på jobbet häromdagen, så de blir ju alldeles gratis!
O det är alltid gott.. gratis.
Om de inte är leverstuvning.. för de tror jag inte är gott.. även om de är gratis.

Är så himla trött på folk man ringer till som antingen bara slänger på luren, uatn att man fått presentera sin sak, eller lyssnar igenom hela skiten, o ändå säger att dom inte vill ha! ( när de handlar om o sänka månadskostnaden!!) människor är märkliga. De må jag säga. Jag lyssnar iaf alltid på vad dom har att erbjuda, SEN tackar jag nej ;)
För det vidare, gott folk. Ni vet inte vad ni går miste om.
Alt anmäl er till Nix (pix)
Fick hem 2par strumpor igår.. som jag tydligen tackat ja till nångång. Jag vet att de inte va nyligen iaf, de va jäävligt länge sen. Märkligt. Men fula var dom. Ett par helsvarta, o ett par mörkblå med en liten sketen blomma på. 37kr i frakt betalade jag bara. Se så snäll jag är! Haha. Faktum är att jag slängde 2 par stumpor igår som de gått hål på. Så de kom väl lägligt ändå antar jag.

Imorrn blir de kanske en tripp till Vimmerby med J o N. Men de beror helt på väder o vind.
Ingen smart idé o åka med sommardäck på snorhalt underlag.
Sälen resan blir nog inte heller av... blev alldeles för dyrt.. :(
Jag som va så sugen. Men kommer ju behöva lägga "handpenning" på utlandsresan i januari, så de vore rätt osmart o åka till sälen istället då...

Aja, jag avslutar här med en jävligt fin bit.

Inga kommentarer: