fredag 16 oktober 2009

Dagens Fråga

Jag är en tjej som inte alls ofta köper speciella märkeskläder.
Fast å andra sidan tycker jag att de är svårt o definera just "märkes" kläder nu för tiden...
Alla kläder har ju ett märke, men andra är kanske mer kände än andra.
Men man kanske ska uttrycka såhär istället:
Jag är inte en tjej som köper några direkta designer-kläder?
Där tror jag vi har det.
Jag skulle t.ex inte köpa en topp eller tröja för 1000 spänn. Inte ens lite. För de första skulle jag isf vilja att ALLA visste hur dyr den tröjan var, så folk verkligen visste vad de är jag slängt pengar på.
O för det andra så skulle jag va på tok för rädd för o använda den.. tänk om man får en fläck eller en noppa på den?! OMG...

Hur jag kom o tänka på detta precis just nu var för att jag snurrade in på Bubbleroom.se
Dom har mycket fina kläder.
Tittade lite på jeans.
Här har vi ett exempel:


Dom kostar 2499:-
För de första gillar jag dom inte ens. Bootcut med typ pressveck, nej tack.
För de andra har jag aldrig hört talas om designern.
O om jag skulle mot all förmodan skulle köpa dom så skulle inte en jävel lyfta på ögonbrynen o tänka att jag lagt 2499kr på dom.
Eller?



Här har vi däremot ett par från Rock n Republic.
Märket känner man ju igen. O många gör nog det pga Beckhams jeans som hon designade för Rock.
Men 3799:- känns ju helt galet o lägga på ett par jeans?!
ELLER?
Har ju jävligt svårt o tänka mig att kvalitén på nåt sätt skulle var tio gånger bättre än ett par jeans jag skulle köpt från Vila exempelvis.
För mig är de galenskap. Skulle nån av nån anledning GE mig ett par sånna jeans, skulle jag sälja dom på Ebay o ha kul för pengarna istället :D

Sån är jag.
En liten inblick i Veronica Hansson.

Varsågoda.

1 kommentar:

Partille sa...

Håller med till hundra procent *applåd och stående ovation* =)