fredag 9 oktober 2009

Räkna till 10...

Usch va arg jag var igår. Nu har de gått över lite.
Men ändå.

Ringde de äldre förut o försökte prata lite.
Vill verkligen inte smutskasta nån, eftersom vi är släkt på långväga håll...
Men när jag först pratar med tanten så säger hon "Det där kan ju inte jag göra nånting åt, det är ju inte mitt hus"
Då fick jag prata med gubben, som är närmare 100 år. "Jaha, vem är de som fixar de då?"
JA INTE FAN VET VÄL JAG?! DE ÄR DITT HUS!!
...sa jag inte.. men ville bra gärna.
Så alltså betalar jag 3000kr i månaden för att bo här, till en person som inte har hand om huset.
Tydligen?
Jag blir tokig.
Nu ska gubbens son komma hit o fixa allt.
Jo eller hur...
Försökte lite fint lägga in att jag ville ha nån slags hyresavdrag tills allt var fixat... men de lyssna vakren hon eller han på.
Bitter är jag!

Nog om det.

Ska snart in o jobba en sväng. 13-17. Sen stressa hem för o hinna göra mig iordning för fest till kvällen. Ska käka o greja med jobbet, sen blir de vidare ut o göra stan. En smula iaf!

KUL!

Inga kommentarer: