söndag 25 oktober 2009

Dags för sängen

Vet ni varför?
Jo, för imorrn måste jag åka buss till jobbet. För bilen är hos Bosse Bildoktor.
Vet ni hur lång tid det tar för mig att åka buss till jobbet?
32 minuter.
Då måste jag gå av vid trädgårdstorget och byta buss på köpmansgränd till Expressbussen.
Vilket betyder att jag alltså först får köpa en SMS-biljett för bussen härifrån. Sen betala kontant IGEN på den andra bussen, för den ingår inte i "tätortstrafiken" förstår ni.
Så resan kommer kosta mig 30 riksdaler. Jag skiter fullständigt i vad det kostar. Det är alla jävla byten som stör mig!
OM jag däremot har just att lägga 54 minuter på att åka till jobbet så KAN jag åka på samma biljett, men då får jag vänta 15 minuter på den andra bussen på resecentrum.
För er som inte bor här kan jag meddela att det tar ca 10 minuter för mig att åka bil till jobbet.
Jag börjar jobba kl 9.30. Men måste åka bussen kl 8.16.

Pest eller kolera?

3 kommentarer:

Anonym sa...

ta en taxi?

Nica Hansson sa...

Ser de ut som om jag skiter pengar?

Molly sa...

svar: HAHA ja det är ju..bra =D Tack själv!