torsdag 22 oktober 2009

Tänk, nu är de torsdag!

Ska torsdag stavas med stort T? För att det är ett namn på en veckodag?
I really don't know. De va för länge sen jag gick i skolan.
Men de ska väl vara som o lära sig cykla. De bara finns där!

Igår bakade jag som bekant 2 kladdkakor.
Tro av min förvåning att dom blev högt uppskattade på jobbet idag!
O kladdiga!
Jag som trodde de blev 2 torrisar. Kändes som de när dom klev ur ugnen.
Men icke. Banankladdkakan blev en favorit! Riktigt god, speciellt med glass till.
Den andra kakan blev inte lika god, men ändå helt ätbar.
När de innehåller choklad skulle man kunna säga att fan allt är gott.
Mycket lyckat.

Varit en helt ok dag på jobbet oxå. För den som undrade?
Får mycket mer samtal nu, hinner ju knappt kolla mailen mellan samtalen :P Haleluja!
Fick lite utbildning i ett av "skill'en" oxå. Lärorikt. Jag gillar de skillet. Man känner sig lite som en låtsas polis o får göra olika missions. Moahahaaaa...

Nu är jag iaf inställd för Halloweenfest. Har 2 olika "dräkter" som jag inväntar från Tradera.
Jag ska ha lite is i magen...
Ska se till o träffa J i helgen så vi kan bestämma mer.
Looking forward to it! Woop Woop!

Imorrn ska jag besiktiga bilen :S
Jag hoppas att de kommer gå bra. Kan ni hålla tummarna åt mig?
Orkar fan inte med mer utgifter på det där skrället.

Sen ska jag vidare till Motalalala o hälsa på L, som flyttat.
Sen hem till mamms o papps o käka mat.

Nu ska jag se klar på SOS Gute. Sen ska jag se Mammas pojkar på Web-tv.

Dåååååå vet ni. Joråhsåatte...

2 kommentarer:

Språknazisten sa...

Nej, torsdag ska inte skriva med stort "T". Det är i engelskan som veckodagar skrivs med stor bokstav.
Torsdag ska skrivas med stor bokstav som här om det inleder meningen.
Å andra sidan skriv helgdagar med stor bokstav som tex. Juldagen.

Vidare vill språknazisten upplysa dig om att du bakade två kladdkakor. Siffrorna "0-12" skrivs med bokstäver i svenskan.

Nica Hansson sa...

Vad skulle jag göra utan dig? PöZz!