onsdag 7 oktober 2009

Dilemma

Woijne woijne...

Nu har jag vart inne o tittat på lägenheter igen.
På stångåstaden.
Hyres alltså.

Plötsligt finns de en massa massa lägenheter lediga som jag skulle kunna tänka mig.
Men vart vill jag bo??
Jag har hittat 3 kandidater i min gamla by Ljungsbro.
Ljungsbro är fan bra på många sätt alltså!... men avståndet till stan är ju på minussidan. Plus att jag inte har så många vänner kvar därute. Tänkt om C sticker iväg o pluggar? Då har jag typ Mamma Anna kvar :)
Fast å andra sidan har jag ju bara P i Tallboda, så man kanske inte ska tänka så heller... :P
Sen har jag hittat 3st inne i stan, en på Isafjödur, en på Roskildegatan o en i Åbylund. Isa var självfallet uppe i typ 1000 köpoäng redan... jag har 259 :P O Roskildegatan ska de utföras stambyte på under 2010. Vilket jag inte redigt vet va det är, men jag antar att hyran kommer höjas o att jag får bo i barack ett par veckor under den tiden. MINUS. O Åbylund stäcker vi oss upp på 4400:-I mån.
Sen är de svårt o dra en gräns på hur mycket mer man vill ge i hyra.
Jag bor ju skitbilligt nu, 3000:-/mån. O har nästan alltid haft sånna billiga hyror. O visserligen bott litet oxå. Men 1000 spänn är jag beredd o lägga mer i hyra iaf. Sen finns de ju dom som kostar 4400:-... o det är ju DÄR de svårt o säga stopp i galoshen...

Usch.

Dilemma.

Varför kan man inte få bo stort o billigt, i Tallboda? :D

3 kommentarer:

P sa...

Jag bor stort och billigt i Tallboda ;)
Inte fasen kan du bo på Roskilde eller Isafjördur.. det är ju granne med "Junkie street". Bor bara slödder där.
Åbylund är inte i stan, det är ju Skäggetorp. Inte kommer du gå ner till city därifrån, eller?

4400 kr, då säger ekonomen. -ha tålamod och vänta tills du hittat BR-fyndet och bo för samma peng.

Nica Hansson sa...

P- Du har alltid bra svar på allt. Däremot verkar de som nån har avinstallerat Tålamod v3.3 från min kropp! Men vi får se... jag vill ju varken bo på Junkie Street eller nära Skabbet :S

Taxi sa...

Om du flyttar ut till Ljungsbro så är ju chansen större att C stannar där... och då är ju både du och många fler glada ;)