måndag 26 oktober 2009

Pust & Stön

I WISH att de va ett sånt stön. Men icke.
Eller de kanske bara va jag som tänkte så när jag läste min egen rubrik?
Är de mig det är fel på, eller er?

Den här måndagen var inte så rolig. Helhjärtat ganska orolig.
Jag gick upp massor med tidigt. Blev klar alldeles för tidigt. Fick t.om stå o vänta på bussen massor med länge.
Men när jag väl gick på bussen så kändes det ganska så skönt. Satt o lyssnade på mixmegapol.
Når jag helt kommit ifrån då jag inte är uppe så tidigt längre.
Förr lyssnade jag alltid på Äntligen morgon... dom är så fantastiskt roliga.
Jag satt o smålog på bussen. Det kändes iofs rätt wierd när alla andra satt runtomkring o tittade på en...
Nackdelen är väl att jag inte fick åka buss så länge. Efter 10 minuter va de dags o byta buss. O där fick jag oxå bara sitta 10 minuter.
Kom till jobbet 30 minuter innan jag började.
Hann ju inte mysa ner mig förens de va dags o gå av.

Några kändes sig krassliga på jobbet o de va bara en trist dag. Kände mig jätte trött.
Fick iaf sitta med en grej jag inte suttit med på länge, så de va ju lite omväxlande.
O efter klockan 4 så droppade alla hem. Själv satt man kvar till 17.30...

Fick ett sms av bosse bildoktorn att bilen var klar. Skönt de!
500kr fattigare men nu slipper jag iaf åka buss :P

Bussarna kom inte alls som jag hade kollat upp på nåtet. Så fick stå o vänta 15 minuter...
Sen promenerade jag genom halva stan för jag inte var säker på vart fan bussen skulle stanna nånstans. Usch. Kände mig helt bortkommen!

När jag kom hem hade Abbies fleecetäcka anlänt! Hejja :) De va så fint så. lite stort dock.. får sy in de lite :P
Väntar på..hmm.. 3 paket till.
En ny 2GB Fm-sändare med inbyggd mp3'a, min massage apparat! (nej ingen sån...) O min halloween utstyrsel!
Jag gillar när de ligger paket i brevlådan.
Men jag borde verkligen se över vad det kostar mig att få dessa paket o ligga i min brevlåda.

Vid närmare eftertanke känns de inte som att jag har råd o flytta heller...
Gud, finns de nån mer velig person än jag?!
Jag tror fan inte det.
Så satans impulsiv.
Vart fick jag ifrån att jag skulle klara av o lägga 12-13hundra till på hyra?
Ja.. fråga inte mig.
Det är ju inte som att jag badar i pengar direkt.
O inte skiter jag ut dom heller.


Kan nån bara ta o styra upp mitt liv?
..tack...



1 kommentar:

P sa...

Har försökt styra upp din ekonomi men du är en hopplös nätshopoholic.

Btw så är det nog bara du som tolkar dagens "stön" på det andra stön sättet. "pust och stön" är väl synonymt med något som är betungande?

Slutsats: du får dig allt för lite kuk...