torsdag 27 november 2008

Bra, men förjävligt

Precis en sån dag idag.
Det började egentligen igår kväll när jag kom hem.
Abbie hade lämnat en "present" åt mig på köksgolvet. Tror de beror på all sit hon käkar när hon springer lös... hon sket i kors kan man väl säga.
Där började iriitationen.
Sen när vi gick ut så har hon allmän damp som är jobbig att handskas med. Stackars mamma börjar få ont i armarna säger hon...
Sen var jag dret hungrig när vi väl kom in igen.
Gjorde mig några mackor o skulle bänka mig framför Bonde söker fru.. var tanken.
MEN. Som vanligt när jag ska göra nånting så funkar det ju inte. O det kan få mig o vilja mörda nån! Tur att man bor själv... iaf ibland. Det gick inte o spela upp avsnitten på nätet i varken firefox eller explorer...!!
O jag hittade de ingenstans att tanka hem de heller...
Men skam den som ger sig! Satt säkert en timme med skiten innan jag bestämde mig för att kasta datorn i väggen... eller inte.. men i tanken så gjorde jag det.
Nu fick jag ett tips av en på jobbet om en sida där man kunde hitta svenska serier.
Ska kolla de när jag kommer hem. Nu låter de iofs som att jag är slavisk för Bonde.. det är ju självklart inte där problemet ligger.. utanm iritationen över att saker o ting aldrig fungerar för mig.
Vaknade av larmet kl 5.15. Då va jag inte pigg för fem öre. O humöret var fortfarande i botten likt ett ankare. Började dagen med att snooza nångång för mycket o svära en förbannelse över dagen.
Gick tillslut upp, käkade en macka o får iväg i mörkret.
Städade kontoret. Blev jävligt irriterad på att jag ska gå där som ett jävla fån o le mot folk när dom inte ens hälsar på mig.
Vad är de för fel på folk?! Varför behandlar kostymnissar en som smuts? det är ju jag som torkar upp er jävla skit som ni dräller in med.
I början var dom jätte trevliga.. men nu har dom hamnat i den vanliga nivån, som man är van vid som städerska.
Säg hej, Le lite mot mig. Mer begär jag inte, o det är tamigfan inte för mycket.
Brummade hem igen. Lagom bekymrad. Närmade mig ett rödljus. 2 Filer. Jag gasade på för det blev gult där framme... märker att i den andra filen kör jag förbi en polisbil.. INTE poppis o köra mot gult/rött då.. så jag firade med att tvärnita. Han skrattade nog fint i sin polisbil när han såg mig, farbror blå.
Åkte förbi Maxi för o handla lite. Passade på att ta mig tid att telefonera lite med Mr Gustavsson. Självklart kan jag inte göra två saker samtidigt, så jag glömde ju såklart hälften. Men nu har jag ju en sån härlig mamam som erbjöd sig att köpa både kattsand o kattmat påvägen ner till mig i eftermiddag. Love to her.
Mötte upp L o Inka när jag kom hem. Hundarna busade så dom blev bruna av gegga! Men glada var dom. En skitig hund, är en glad hund. Gäller även barn.. tror jag. Så de fick bli en dusch när vi kom hem, o lite frukost.
Bestämde mig för att åka in till stan o köpa de sista inför helgen. Skulle ha plockat upp M innan jobbet idag. Fick inte ta i honom, så jag lämnade ett meddelande på mobilesvaret. Självklart ringer han 30 minuter innan jobbet, o hade inte haft nån mottagning på mobilen, så han hade precis fått mitt meddelande! Braaa... Men på nåt sätt löste det sig så han kom in till jobbet i tid ändå.
Jag fyndade mig en väska o mössa vantar! Mysigt som få! O billigt!
Som alltid när jag handlar... undrar när jag unna mig nånting dyrt sist..
Jävla tur att jag sitter på jobbet nu. Jag säljer inget, men här får man iaf chansen o skratta lite. Både en o tre gånger faktiskt.

Så, de va min dag, so far. Ikväll när jag kommer hem är de dags för tvättlass nummer 2...
Sen ska jag bara vaaaa...

God Eftermiddag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu börjar det likna min blogg ! Me like ;)