måndag 24 november 2008

Gud va rörig..

.. jag är.
När jag får för mig att flytta så går jag verkligen all in.
Kollade genom lite med den där lägenheten i Gistad. Hyran ska betalas kvartalsvis... bara basutbudet på tv'n (1,2,4'an) ADSL bredband... helt plötsigt kändes de lite sådär.. visst bor man på landet så man kan ju inte förvänta sig allt för mycket lyx.. men jag gillar mina tv kanaler.. o mitt fiberbredband...
Så nu har jag lagt in en intresse anmälan på en annan 2'a här i Pickhult istället :D
3600 i hyra för 55kvm.
Jag var tydligen portad, efetrsom jag tidigare i år tackat nej 5 gånger... då hamnar man ju inte väntetid 6 mån. Men jag ringde in o flirtade lite med tanten, o vips så stog man som sökande på lägenheten ändå ;)
Jag har högst köpoäng oxå. Får reda på imorrn om jag får den.
3trappor upp så jag måste kolla om de finns hiss. Annars får jag bära Abbie upp.
Hobbe hänger ju med ner i trappen ändå när han ska ut, o sen finns de ju balkong att steka på.
Jaja. Nu får vi se helt enkelt.
The search continues.. förvånade? ;)

Snöar ute som bara den!
Jättehärligt!
Var ute en timme o promenerade runt kanalen... Abbie löövs snöö.

Nu ska jag göra min iordning för arbete.

Säg ja till apan!
(Japan)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är all in rörig!

Vad spelar det för roll att hyran betalas kvartalsvis?

Vad spelar det för roll om man bara har 1,2 och 4:an på TV:n? Det finns digital-TV.

Varför ska du flytta överhuvudtaget? Och om du ska flytta... varför till en annan 2:a i samma område?

Varför måste du bära din hund upp för trappen? Abbie är väl ingen valp och hon har väl egna ben?

Varför är du SÅÅ RÖRIG?

Tänk efter eller fråga han som vet!


Mvh
P.Daddy

Nica Hansson sa...

Nämen ett uttalande av självaste P :)

1. Jag har inte 12600kr att lägga på hyra nu. SEN är de annan sak, då är de ju bara o spara undan varje månad.

2. Digital-tv ja. Triple Play på Telia ;) MEN det är en extra utgift, som jag inte betalar idag.

3.Du kan inte komma på EN ENDASTE anledning själv varför man flyttar från en 2'a till en annan i samma område?
I shall tell you: FÖR DEN ÄR STÖRRE!

4. En hund med kassa höfter kanske inte ska springa i trappor ett par gånger varje dag? Kanske bara jag som hört att de kan va skadligt...

5. STÄMMER :D Rörig is my middle name!