söndag 23 november 2008

Dan efter dan

Vaknade av klockan igår. Va sjukt jävla trött!
Flera dagar i rad har jag vaknat med världens huvudvärk.. inte förstått varför.. men nu har jag kommit på att jag nyser som fan när jag sover.. kanske är det. Plus att kuddarna far iväg så jag knappt ligger på nån under natten.
Åkte iaf iväg till norrköping för o vara med på mötet, o sen träna hund.
VArenda gång jag ska åka iväg nånstans... om de så är jobbet, eller nån annanstans. Så kommer jag alltid iväg för sent!
Jag begriper inte...!
Är klockan 20i, o jag egentligen måste åka senast kvart i. Så nog fan är klockan 5 i när jag väl sätter mig i bilen o åker iväg! Hamnar jag i nån dvala o bara står i stirrar in i väggen tro? Nej... jag påbörjar nånting. Sen glömmer jag alltid nånting oxå så jag måste springa in igen o hämta det. Fruktansvärt irriterande. Måste ha med åldern o göra. Jag kommer definitivt beskylla min ålder för mycket framöver. Det är den värd!
Alla gillade morotskakan jag gjorde. Vem gör inte det liksom? höhö. It´s a killer cake.
Motionerade hundarna lite. Först drog vi dragweight nån kilometer som uppvärmning. Sen började jag o Abbie bestiga backen. PIU! Himlarns va jobbigt de var! Det såg ju inte så brant ut där nereifrån, men när man väl stog där uppe... jisses. Höll på o avlida. Men vi lyckades iaf ta oss upp upp på halva. Abbie kämpade som aldrig förr med att få med sig kedjan. Duktig fighter!
Sen av slutade vi med koppelfri promenad, as she likes, o lite bollkast. Skulle tagit kort på backen.. men de glömde jag visst. O batteriet tog slut i fånen.

Åkte hem igen vid halv två. Var ju tvungen o göra allt redo innan nästa gäng kom på firande!
Hann inte redigt med, men maten var iaf klar när dom kom. Gjorde kyckling gryta med ris. Blev jättegott! Duktiga jag. Första gången jag gjorde de receptet oxå. De blir fler gånger.
Dennis va lite blyg i början. O Lite trött. Men sen vaknade han till liv o var som vilken 2 åring som helst :)
Klappade Abbie o lekte med mamma o mig. Abbie höll sig lugn o fin som vanligt. Är så stolt över min lilla dam.

Jag fick min efterlängtade dator! Så nu sitter jag här o premiär skriver med datorn i knäet.
Det tråkiga är att nu är ju jag jätte lyrisk över min nya dator. Men va hör man då? Jo att typ alla köper sig en liten laptop nu, som dom smidigt kan ha med sig överallt. Bah hallå? Ni har ju en dator redan. O nu ska ni köpa en till, som är mindre? Jisses. Jag hänger inte med längre i svängarna. Åldern.. återigen.

Cilla kom förbi på kvällskvisten sen. Vi skulle egentligen åkt till otten i norrk för o kollat på Björn Rosenström.. men sen ångrade vi oss. Jag var rätt seg, o pank. O hon likaså.
Så vi hängde gäng, o kollade på Saw V.
Den va rätt blödig, som alla andra. Men man fick lite klarhet i alla uppföljare. Men självklart slutar det inte där, utan nej -visst kommer det en Saw VI oxå.
Never ending stoooryyyy...

Idag sov jag tills jag vaknade. först vaknade jag av larmet vid 8.30 som jag glömt stänga av. Sen vaknade jag vid 10.30 när T ringde. Ska ut dit vid 2 i hjälpa han rasta hundar... stackarn har fått ryggskott :S
Hittade en lägenhet där ute oxå. Ska ringa på måndag o höra när man kan få titta på den. Vore rätt gött o bo i Gistad faktiskt. Då kan ju dom ha Abbie varje dag :) Hunddagis! O sen är de mitt imellan Norrk o Link, bra möjligheter. 2mil till link o typ 2,5 till norrk. Det var en marklägenhet med egen uteplats. Totalrenoverad 2'a på 63 kvm. Hyran låg på 4,200, inte helt orimligt. Men måste titta först. Kanske är den jätte fin! Inflytt 1feb. Så då måste jag säga upp den här innan första dec. Well see!

Måste sola- Fy tusan så blek jag är! O vad kommer som ett brev på posten då?
Jo! Att Meddo har så man får sola för 2kr minuten hela veckan :) Plus att man får sola för dubbla beloppet om man fyller på sitt kort den här veckan... fyll på för 200, sola för 400 ex.! PERFA!
Jag ska bege mig neråt om en liten stund.

Nehe, om man skule pallra sig ner till solariet en sväng då!
Tack allihopa för alla gratulationer igår! :)

Väl mött!





Inga kommentarer: