måndag 10 november 2008

Söndag

Det var inte de roligaste sättet o spendera en söndag på jobbet.
Fi tusan va ofokuserad jag var.
Kändes i efterhand som att jag bara satt på en stol i 8h o bara andades.
Blev tillsagd hur många gånger som helst att jag var tvungen att begära samtal, men jag brydde mig liksom inte... jag bara tittade på honom, tog ett samtal, o fortsatte stirra in i skärmen.
Tror ni det här jobbet passar mig?

Påtal om jobb.
Kollade på Sanningens Ögonblick igår.
Självaste Linda Rosing var ju med.
O titt på fan, hon har jobbat som städerska!
Va glad jag blev :)
O ännu gladare blev jag när hon berättade att hon verkligen trivdes med det jobbet. Körde stora maskiner i butiker o.s.v Eget ansvar, man rör på sig hela dagarna...
Då fick jag en liten spark i röva faktiskt. Det är lätt att komma till ett nytt ställe med huvudet högt, men vart efter tiden går så sänker man huvvet o helt plötsligt är man den där osynliga städerskan som ingen ser, men gärna klagar på när hon glömt nånting.
Nu ska iaf jag höjja huvudet igen o stå upp för mig själv!
Vi lever inte på 1800-talet längre. Att va städerska är inte värre än nåt annat service jobb!
SÅ DÄ SÅ.

Idag är de måndag igen.
För varje vecka som går så tar jag mer o mer sovmorgon.
Först satte jag klockan på 8.
Nu snoozar jag till kvart i 9.
Är så hiiimla trött.
Men jag känner att de är påväg o vända nu... I can feel it.

Pratade med A om utlandsresa igår. YEI! Kommer bli så satans kul! Vi blir nog runt en 8 pers som kommer åka.
O så pratade vi lite Nyår. Kanske att man åker till Götet o firar iår?

Aja, nu ska jag ladda från tårna... kämpa mig igenom den här dagen.
Idag jobbar iaf mina favorit co-workers!
Igår var de fan folktomt...

Sayonara.

Inga kommentarer: