lördag 8 november 2008

Lördag

Jaha, då var hårdträningen och klubbtävlingen avklarad i Appellklass.

Gick ett L spår med en pinne på slutet. Andra valde U spår med 3 pinnar, men jag valde o göra nånting jag vet att hon klarar av.
Bättre göra nåt enkelt ordentligt, än o "testa" nåt svårt o misslyckas.
Det gick väl "sådär" när allt kom omkring.
Utlåtandet blev "yrig första sträcka, spårar mer koncentrerat på 2'a"
Fick en 7'a på det.

Sen kommer vi till lydnaden.
Jag är nöjd med helheten! Tycker hon skötte sig bra. Men hon är fortfarande för TOK intresserad av att nosa omkring heeela jääävla tiden.

Poängen blev:
Linförighet - 9 (för kort koppel)
Framförgående - 0
Platsläggande - 8 (sakta ner)
Inkallande - 10
Appotering - 8 (släpper föremål vid förare)
Hopp över hinder - 0 (hoppar åt ena hållet, luktar, hoppar inte tillbaka)
Platsliggande - 9 (ligger inte helt)
Budsföring - 0

Hepp!
Alla garvar åt Abbie när de gäller platsliggning, för alla vet att hon hatar o lägga magen på kalla backen Cheesy
Framförgåendet är skitsvårt o jag har inte haft tillräckligt med tid att lära in det.
Hopp över hinder har funkat felfritt, men idag bestämde hon sig för nåt annat.
Budsföringen är likadant där, inte tränat tillräckligt. Hon tror att de betyder "free time på plan". Sprang bort till figuranten, gjorde en usväng, dampa loss o nosade runt, sprang emot mig.. o vidare... Så ne, inte helt ok Tunga

Kom på 5'e plats av 9, inte helt fy fan! Men mycket berodde på att många andra fick bättre poäng på spåret, som gav mest poäng i slutändan när allt läggs ihop...
Jag är bäst på undanflykter Tunga

Det var en trevlig heldag ute på OG't. Blötte ner fötter redan efter 20 minuter, o fick gå omkring med blöta fötter resten av dagen. Måste införskaffa nya kängor!
De får bli när löningen kommer, jajemen.
Började kl 10.30, åkte hem vid 17.00. Verkligen en heldag. Fick smörgåstårta. Jag älskar smörgåstårta. Om de fanns nåt jag bara fick äte resten av livet så skule jag lätt välja just smörgåstårta...Gud!
VILL skaffa nytt jobb så man kan bli medlem därborta o börja träna lydnad på "riktigt".
Men de funkar ju inte nu när man jobbar till 21 varje kväll. O nån söndag hit o dit.
Bajs.
Nog om det.

Åkte hem o vilade upp oss lite. Hoppas att Abbie förstod hur nöjd matte var med henne!
Blev lite sne när kursledaren gav ett utlåtande om oss innan vi fick pris.
"En liten dam med mycket energi, som inte alltid uppskattas av ägarinnan"
Visserligen med ett leende på läpparna. Men jag tog det lite mer personligt. Tycker hon att jag är för hård mot Abbie? Man måste ju skillja på lek o allvar... aja. Ska bli mycket intressant o höra av dom har för tips o idéer till mig när jag väl börjar träna med dom.

Åkte bort till C o hängde gäng ikväll. Käkade tacos o kollade på tv o snacka skit.
Skulle ringa bowlingen o höra när dom ville ha bokningen som senast till den 29'e.
"-öööh, hur menar du nu?"
"Jaa... vi blir runt en 10-15 pers som vill äta mat, och bowla.. när behöver ni veta det som senast??"
"- ööh, ja de borde ni väl boka rätt snart, o det är ju inte så smidigt o ringa en lördagkväll o fråga om sånt för jag hör dig knappt, kan du återkomma på måndag?"
...
Ska du ha spö eller, din jävel??
Är de o va serviceminded??
Hade de funnits nåt annat bowling hak o åka till så hade jag fan bokat där istället. Jävla idiot. Så där svarar man inte!
Men de ska han få höra på måndag.
Mitt jobb gör att jag pratar alldeles för mycket mer sura människor, så jag ser de här som min chans att va en jävla bitterfitta tillbaks på nån :D

Imorrnbitti kommer P.daddy ut hit, då ska hundarna få dampa loss!
Sen är de jobb som gäller från 11 - 19.30. Sänd en tanke åt mig!
O säga "JA" om jag ringer o erbjuder Telia Triple Play ;)

Godnatt, sötnötter.

1 kommentar:

Anonym sa...

det finns väl ett nytt bowlingställe... där csn ligger/låg vid drottningbron typ...