lördag 15 november 2008

Jaha ja

Igår var det fredag.
Jobbade som vanligt. Thank god for good arbetskamrater... trots att de saknades ett par stycken :/
Utan dom hade det här jobbet vart värdo!
Projekten gick bra. Fick beröm! O blev kallad Viktoria... Så han fick heta Rambo.
Tog svängen förbo Cloetta, på begäran, innan jobbet. Köndes rätt gött med två stora chopkladkakor i väskan :)
Har faktiskt en halv kvar...
När jag kom hem skulle egentligen mamma o jag haft en sammankomst. Men hon ville inte lämna katten, som vart ensam "hela dagen" ( dvs mamma var nere o gick ut med min hund o var på affären, hon var borta max 1h) o jag ville inte lämna abbie, som faktiskt vart ensam hela dagen.
Envisa fröknarna Hansson kunde som sagt inte samarbeta, så de fick bli en fredagskväll på varsitt håll. Jag fick ändå mat av henne som hon hade gjort, o en bit tårta. Hon är så söt min mamma... ibland får jag skuldkänslor för att vi inte umgås oftare. Men hon är speciell samtidigt... jag orkar verkligen inte spendera en hel dag med henne. Tyvärr. Hon är inte elak eller nåt sånt. Men hon har förmågan att prata konstant, om ingenting. O sånt är ibland lite jobbigt. Hon är även jävligt envis, o ska lägga sig i diskussioner om tex bilar, o datorer som hon inte vet ett skvatt om.
Hoppas jag blir som hon när jag blir stor :)
Jag åt mat. Kollade på idol, o somnade i soffan. Vid halv ett var de dags o docka i sängen istället.

Vaknade vid 8.30. Gick upp, ut med hund, käkade frukost. O begav mig mot norrköping.
Varje gång jag är där så kommer jag på hur mycket jag gillar dom där människorna!
Dom skulle ut o bowla o käka i kväll, men Nica fick stanna hemma.. no cash.
Det var en hel dag utomhus. Det skulle eldas grejer, o de skulle röjjas.
Jag o Alex tog på oss arbetshandskarna... tittade på varandra.. o gick iväg o tränade hundar i stället :P
Åkte förbi Gistad med V på vägen hem. Hängde med in o hälsa på en sväng.
Familjen E har Abbies mamma hemma hos sig nu. Guuud va fin hon är! Världens lugnaste o finaste hund alltså. Hoppas abbie får hennes lugn när hon blir äldre. Nu får hon gärna ha lite damp :)

Åkte vidare hem o duschade. Köpte mig en pizza. Tsatziki pizza is the shit!!
Min nya favvo. Sen har jag legat i soffan hela kvällen. Det är rätt gött focktist.

Nu ska jag lägga mig i sängen istället.. o titta på All the boys love Mandy Lane.
Såg den på reklam på tv ju... skulle vart fint o ha nån o krama armen på om den är för läskig...
Får krama Abbie.

Radiotjänst ringde mig förut. Va paff jag blev!!
Kl 18 en lördagkväll...
"Hej, det här är från radiotjänst, vi ville bara kolla om du anmält tv innehav, eller om du har nån sambo som har gjort det?"
"Nae..." *stänger av ljudet på Tv'n... smart*
"Men du har en tv?"
"Nae..."
"ok, kollar du på tv genom datorn?"
"Mjo, delvis..."
"Har du tv-kort i datorn?"
"Nej"
"Har du digital tv box?"
"Nej"
"Du vet att det är lag på att anmäla Tv innehav va? Så det är bäst att du gör det så fort du skaffar en tv isf!"
"Jajemen!"
"Bra, tack hej.
"Hej svejs!"

Scary lady.
Nu lär dom säkert komma hit igen o knacka på dörren. De va ju inte så länge sen... jävla iglar.
Ta bort SVT då.. jag tittar ändå aldrig på dom kanalerna.
Godnatt.




Mamma Neula
Rätt så lika iaf

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, de jävlarna lurade mig med att anmäla tv-innehav. de ringde på o sa att de registrerat att jag har en tv.... DUM som jag va gick jag på det o sa att jag hade en. jävla skit, dyrt som fan :( men man kan ju alltid "sälja" tv´n.....