söndag 1 februari 2009

Allt ont har ett slut

Det är lördagsnatt o jag känner att de lika gärna skulle kunna vara fredag.
Jag kommer vara väldigt frånvarande nästkommande månad känner jag.
Känner redan nu att jag knappt kan umgås med större ansträngning av hjärnan...

Allt det onda med tankar om på tok för lite jobb löste sig, till på tok för mycket jobb.
Antar att det alltid är bättre med för mycket än för lite?
Fick ett 75% schema resterande 3 v i feb... plus mina 16h i veckan på städet... vilket resulterar i ca 45h i veckan. Helt ok!
Nästa vecka är dock en mördar-vecka. 12h nästan varje dag... Men bara man ser ljuset i tunneln så går allt.
Får väl tacka för att man "bara" har djuren att ta hänsyn till när det ser ut som det gör. O dom har jag "covered". Som dom säger. Sen får jag väl försöka hålla huvudet på skaft så jag tar mig genom denna månad utan större skador.
Lärt oss så mycket nytt på jobbet under en veckas tid att de va fan inte lustigt att man kom hem med stans huvudvärk igår. Trodde jag skulle avliva på stört. O envis som man är så åker jag till Ica Maxi o handlar påvägen hem oxå.
Kände först att det var en "pizza & cola" som väntade mig, men ångrade mig i sista sekund o köpte en smörgåstårta för typ 3 pers på maxi istället :)
De vart 3 stadiga fina bitar till fröken det!
Sen däckade jag i soffan o kom inte upp förns typ 00.00. ut med hunden o sova igen.
FÖR.
I fredags fick jag för mig att svara JA på typ allting som sades. Så helt plötsligt, förutom 75% schema så tackade jag JA till att jobba 10-18 idag oxå. en lördag.
Vad tänkte jag?
Hade ju bestämt sen tidigare att jag skulle upp mellan 7-10 o lära mig mitt kommande varannan-helgjobb... o tyckte väl nånstans där att jag lika gärna kunde åka vidare o jobba 8h till.
Hepp!
11h jobb en lördag. Feejnt då.
Efter första passet, som f.ö verkar va ett riktigt glassigt 3h jobb, så köpte mig 2 redbull, en låda vindruvor o en chokladkaka som tröst innan 8h passet.
Det gick fin fint. Vi va bara 3 som jobbade.. iaf på övervåningen. Så de va tyst o lugnt.
Fick bara ett AS förbannat Superduper Bruce-fan i örat. Men hon va rolig ändå, på ett konstigt vis.
Abbie då?
Jo hon fick vara dagisbarn hos JenJen idag!
Frivilligt :)
Helt fantastiskt med vänner.
När jag slutade så åkte jag raka vägen till abisko för att hämta min lilla dam. Men hon hade fullt upp med o dansa med JenJen när hennes blivanda sambo spelade gitarr... hmm.. :)
Frid o fröjd. Abbie var glad. JenJen o A såg glada ut, o jag var nog gladast av alla för jag äntligen kunde "ta helg".
Tack tack tack!

Svängde förbi mams o paps eftersom jag fick ett sms om matlåda.
Tackade o bockade samtidigt som jag lite snabbt försökte förklara mina feb.arb.tider.
Sen hem.
HELG!
C kom förbi en svänga o hängde lite gäng. Tokigt förkyld o sjuk har hon vart hela veckan. O jag som tagit vaccination mot influnsa'n tror att jag är imun på precis allting nu :P Men jag tror nog att de ska va lugnt för min del.
Annars vet jag ju vem som är boven i dramat!
Det konstaterades att Eriks kör sopade banan med Hannah's, men ändå var det den sistnämnda damen som tog hem tävlingen. Hallå? Alla fjortisar? Glömt o fylla på mobilen eller?
Det återigen konstaterades att Abbie hatar Britney's Circus låt. Ska se om jag kan lägga upp ett tidigare filmklipp om detta...
Avslutade kvällen med en "sista kiss-promenaden" bild.
Jisses... ibland är de konstigt att man fortfarande är singel alltså...

Eller?



Imorrn fyller min bror år. 28 jordsnurr blir han!
Vi ska dit o fira o jag hoppas på gooodmat eller tårta :D
Oh! kanske har T fått mitt ljus oxå!
Nu är de dags för mig o sluta ögonen.
Alarmet går av 10.00 imorrn, vi kan väl hålla tummarna att jag sover ääända tills dess, ok?

Puss & Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som att en av oss verkligen kommer att behöva semester i juni sen. ;-) Du kommer väl sova på hotellrummet hela veckan o vara helt slut? Va rädd om dig så du inte stressar för mycket i veckan nu. Kramar

Unknown sa...

Väldigt dansant flicka :)