söndag 22 februari 2009

Snööö

Min fredag spenderades med att börja dagen med lite mördar träning.
C instruerade mig i ben/rumpa träning.
Det känns kan jag säga. JEFLAR!
Sen tog vi en lång promenad i skogen efter det, Abbie fick följa med o dra lite kedjor.
När jag väl var hemma igen så var klockan mycket. Så pass mycket att jag sjukade mig från jobbet jag skulle utfört kl 14-18... hoppla :S
Men men. Jag gråter inte. Men de ska inte bli till nån vana.
C o jag möttes upp igen vid 5 snåret o åkte till Maxi för o handla lite mat.
Gjorde fajitas. Fejnt! O så kollade vi lite tv.
Lördagen var de Wp träning i norrpan.
Åkte iväg strax efter kl 10. Innan jag gick upp jämrade jag mig över min fruktansvärda träningsvärk, baksida lår. Tack! Kunde knappt gå.
Blev en fin uppsamling av människor! Love those guys.
Abbie är verkligen i sitt esse just nu. Kämpar på så in i bängen o ökade med 100kg från förra "personbästa" Fin teknik, lugn, drar inte spikrakt men fint o harmoniskt. Min lilla dam!
Sen råkade jag yttra mig om nånting som innefattade choklad o fika... vilket ledde till att självklart JAG fick åka bort o handla :)
La märke till att Jet macken jag o P.. eller ursäkta -Jag- letade efter sist, visst låg precis runt hörnet! Haha! Skön jag är. Nu vet jag det till nästa gång.
Så det blev lite fika o skvaller som avslutning. Jag tror S'et i SWBA står för just skvaller.
Jisses. Gud skulle bli generad om han fick höra allt som cirkulerar kring mig. O självklart är inte ens hälften sant ;) It's soooo funny! Like this one time, in bandcamp...
Sen skulle jag ha åkt vidare till Katrineholm för o träffa M.
Meeeeen, det blev inte så.
Åkte hem istället efter jag släppt av Alex.
Fick ett ryck när jag kom innanför dörren. Greppade tag i alla mina vinterjackor, o sprang ner till tvättstugan. Allt var ledigt så det var bara att köra på. Sen passade jag på o diska o städa under tiden jag väntade. De ni! Det är inte vilket lördags-göra som helst. Huslig!
Sen blev de lite väl tråkigt så jag åkte iväg o tittade på Melodifestivalen. Skitlåtar alltihop faktiskt. Men jag röstade självklart på EMD, för Erik Segerstedt o jag ska gänga sen i framtiden tänkte jag.
Sen åkte jag hem o fick besök av T. Spelade lite Buzz. Vi kom fram till att det var ett skitspel. Måste köpa lite nya versioner. Vill ha film o musik varianten. Han kom även fram till att tjejer har bröst! Haha. Fast mer att killar har "ett bröst" o tjejer inte kan säga så... lät verkligen übersmart, mitt i natten.
Söndags morgon. Klockan ringer 9. Jag sover till 9.30 iaf. Under natten har jag knappt kunnat vända mig, för nu har träningsvärken satt sig på innanlåren. Fint!
Efter månag om o men kunde jag iaf ta mig upp ur sängen, äta lite frukost o bege mig upp till simhallen.
Tog mig en simtur på 1h. Skönt är det! Var länge sen jag simmade!
Men träningsvärken är fortfarande ett faktum. Fan! Jag måste va helt värdelös på att stretcha.
Ska iaf försöka mig på några övningar i sängen sen innan jag somnar.
Stretch övningar. Komigen?
När jag kom hem så sprang jag o abbie ut i skogen.
Eller nae. Jag gick.. små små steg.
Så här såg det ut, o mycket snö var det!



Sen vidare upp till mamma o pappa för o äta lite. Lax dagen till ära, mycket gott!
Pratade el-avtal med pappa, som så många andra här i landet inte hade en aning om vad han satt på för avtal. Det visade sig att vi kunde ha sparat in 2k om året åt dom. Lätt o va eftersmart. Men dom hade iaf fixat ett vettigt avtal till stugan, deras nya boende snart.
Har jag sagt det föresten?
Att dom oxå ska flytta?
Det ska dom iaf.
Här är mitt barndomshem...
Rummet med motionscykel o katt saker.. det sk "kattrummet" var förut mitt rum.
Med balkong. Där smygrökte vi mycket i våra ungdomsår :P
Man var tvungen o stänga fönstret in till badrummet. Kommer ihåg en gång när vi satt där ute o puffade o mamma tydligen stått nedanför o rökt. Haha! Hon ropade nånting till mig o de va sådär lagom pinsamt.
Eller när jag spillde ner hela min soffa med Marinella. Hoppla :)
Men nu blir det huset nån annans minnen.
Vi passade även på att titta på mina "modell" bilder. Som egentligen skulle blivit en överraskning. Både mamma o pappa gick i taket! "Guuud vilka fina bilder!"
Eller som pappa så fint uttryckte sig "Hur faan kan du fortfarande va singel?"
Vad säger man? You gotta love 'em.
Ska beställa några förstoringar o ge mamma i födelsedags present. För de ville hon.
Sen åkte jag hem o hämtade abbie o åkte vidare in till Jenjen. Niklas o Karin kom oxå o vi fikade o pratade tapeter o löste sånna där svåra hjärngympa grejer av stål.. som man ska försöka få isär o.s.v.
Efter det en trip ut till Tallboda o hämta min produktkatalog. Här ska krängas kläder!
Kom o köp! Annars...

Nu är det Beck. Tror jag ska fira av denna helg med lite glass.

Tack & godkväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag visst missat nåt här? Produktkatalog? Krängas kläder? Tror vi måste uppdatera lite snart minsann =) Kram

Nica Hansson sa...

Bara lugn... jag tar med den till maskeraden så ska jag få er o köpa kläder under berusning :D Det är för hundföreningen, få in lite pengar you know.

Anonym sa...

Amerikansk paj?!1HAHAHA Hon är för sköööön!Hoppas allt är bra med dig!Kramkram