lördag 7 februari 2009

Melodifestival Del I

Jaha. Självklart måste man ju skriva ett par väl valda ord om detta folknöjje.
Jag har nog följt det mer eller mindre sen man var liten.
Gillar musik, därför faller det liksom in.
Följer inte slaviskt, och har stans kol. Men tittar o tycker iaf :)

Jag gillade helt klart Nina, och Alcazar ikväll.
Synd att inte Nina ens gick vidare.
Eller sa jag synd? Jag menar KATASTROF!
Att Carolina Af Ugglas gick vidare var ju helt sanslöst. Kupp!
Men smaken är ju som baken.
Min är delad, och fyllig.



Petra Mede är ju strötskön. Hon kommer göra sig bra under resterande program tror jag!

Idag vaknade jag självklart 15 minuter innan mitt larm gick igång... just för att jag för en gångs skull fick sova länge.
Vet inte om det var ett tecken eller inte.
För när jag gått upp o ställt mig vid dörren så hör jag nån som kommer in genom porten.
O som alltid av reflex när man hör nån som kommer in genom porten så gluttar man ju ut genom kikhålet för o se vem det kan vara, denna tidiga morgon.
Nån förvirrad gubbe som tittar på namnskyltar, o sen går ut igen.
Jag kopplar Abbie o går ut.
Möts av denna förvirrade man som fortfarande står utanför porten.
Han ursäktar sig o frågar om jag vet nån som ska flytta ut från den här trappuppgången. Förvirrad o nyvaken säger jag först "nej".
Sen kommer jag ju på att det är min lägenhet han menar. O då börjar stans utfrågning.
Först o främst undrar han om de finns möjlighet att komma in o titta lite.
Ehm, nae? Skulle inte tro det.
Jag svarar att den som fått erbjudande om min lägenhet har fått ett mejl om det och även mitt telefonnummer, o då får man ringa först innan man kommer o tittar.
Nae, nåt sånt mejl hade jhan inte fått än, men han trodde att han hade högst kö-poäng o.s.v
Tillslut tröttnade jag på honom o gav han väldigt korta svar, o svarade självklart att de va väldigt lyhört, o att grannarna ofta spelade högmusik o.s.v. precis som jag.
Sen gick jag vidare med min morgonpromenad.
När jag kommer tillbaka efter ca 10-15 minuter så möter jag honom i trapphuset igen!
Nu blev jag nästan lite rädd...
Han log lite förnärmat o sa att han hade försökt ringa på några lägenheter för o se om det fanns nån han kunde prata lite med, men de va ingen som öppnat.
"Nehepp" svarade jag o gick in o låste snabbt efter mig.
Vilka idioter det finns!
Hela världen är full av idioter.

Var med P o tränade i norrköping idag.
Det gick verkligen skitbra!
För allihopa, bra jobbat.
Abbie ökade sitt "personbästa" med 200kg.
Nästan 27 gånger sin egen vikt.
Duktig tjeej! Snygga fina drag rakt igenom.
Sen fick hon springa på löpbandet. Det är så kul o se henne prova nya saker :)
Hon fattar fort!
På hemvägen fick jag en uppläxning i vardagsekonomi av P.
Som vanligt så lyssnade jag ju inte, o var övertygad om att jag skulle hitta den där jävla Jet-macken.
Vilket jag inte gjorde. Så likförbannat fick jag tanka på en vanlig mack.
Ungefär nåt sånt som P sa innan jag börja virra omkring... tror jag... jag lyssnade inte så mycket :P
När jag kom hem fick de bli en uppfriskande dusch. Sen somnade vi på soffan. Hoppla!
Strax innan 18 vaknade jag till liv igen o drog iväg till C.
Vi käkade god mat o kollade på ovanstående melodifestival.
Och även Wallander filmen som precis är slut på 4+.
Brukar inte kolla så mycket på Wallander filmerna.. men den här var riktigt bra. O läskig.
Cool.

Nu ska jag lägga mig i sängen o kolla nån serie. Tror jag har avsnitt av Grey's som jag inte tittat på än.
Imorrn ska jag jobba mellan 14-18.
Så de får fan bli en lååång sovmorgon. Sen en promenad med Abbie.
Skönt!

Godnatt på er.
AAAAlcazzaaaar. Jag håller på dom :)

Inga kommentarer: