tisdag 3 februari 2009

Tissda'

Ännu en dag avklarad.
Fast egentligen är de bara dumt o säga "avklarad"... för såhär kommer de ju hålla på tills man är 65... orka räkna ner liksom :P
Min stackars pappa blev arbetslös igen. Påtal om 65. Han är 62, snacka om att de måste kännas hårt... Men så är arbetslivet idag! Ingen går säker. Jobbat på Saab hur länge sen helst. Blev uppsagd o har haft ett par jobb sen dess i nåt år eller tre. Gud jag vet inte ens hur länge, så fort går tiden. Men men... nu kan han o mamma turas om o gå ut med Abbie iaf .P
Jag la in min tillgänglighet för Mars. Om allt går som jag vill så kommer jag typ va ledig varannan fredag, o sen bara jobba morgon måndagar o varannan fredag. iofs är de 12h pass på ons o tors, men två dagar i veckan ska man nog stå ut. Då vet ni!
Jobbar på som as nu. O det blir bara sämre o sämre för varje dag som går, av olika anledningar. Imorrn ska jenjen o en tjej till upp till Sthlm o jobba på huvudkontoret. De fick dom reda på kl 21 o nu ikväll :)
De gäller o va flexibel. vilket jag inte är. Får se vad jenjen avlägger för rapport åt mig imorrn när hon vet mer!

Fick syn på det här evenemanget på Fejsbukk.
Verkar ju hur kul som helst!
www.nordicmakeover.se
Kommer hålla till på Platå. På lördagen jobbar jag till kl.10 så de skulle ju va perfa o dra dit efteråt!
Har alltid velat göra en sån plåtning när man blir tillfixad o make'ad allt... 3 klädbyten, jisses va svårt! Ska ringa imorrn o kolla om de finns tider kvar.

O Mr Gustavsson har gått o förlovat sig såg jag. Man får gratulera så mycket!
Tror jag ska ta o telefonera honom nån dag. På tok för länge sen nu. Skärpning Nica!

Bounce vill jag åka o se oxå! I hufvudstaden.
Det var ju lite planerat för en stund sen, men time changes så nu får jag hitta nån annan som vill åka med mig! Älskar Bounce, o dans. Såå coolt. O den här showen ska va lite speciell oxå.
Finns biljetter kvar i Mars så jag hoppas nån vill hänga på!

Jaaa, vad mer?
Åkte o hämtade 2 tapetkataloger efter jobbet. Så nu har jag suttit hela kvällen o konfererat om vilka tapeter jag vill ha i nya hemmet.
Svårt!
Men jag kom fram till nåt tillslut iaf.
Tapeten kanske är snygg på 50x50cm, men hur ser den ut på en hel vägg liksom??
Men jag valde ganska neutrala färger så det ska nog bli snyggt!
Ni får väl se bilder när det är klart! :)

Pappa fixade med ett nytt minneskort till min nya digitalkamera.
När jag satte in de så kunde man bara ta 16 bilder.
"Äh! trasigt.." tänkte jag.
När jag kom hem idag så hade pappa fixat o trixat o skrivit på en lapp:
"Kolla hur många bilder du kan ta!"
Satte igång kameran.
5700 bilder.
Lite lagom sådär. Ändrade storleken o kvalitén till de bästa så nu kan jag ta 1300 bilder.
Bra skit!

Men allt gott har ju nåt dåligt med sig.
Så när jag skulle in o duscha så funkade helt plötsligt inte lampan.
Jävla lysrör!
Så jag fick ta med mig ett värmeljus in så jag såg nånting.
Det va ju ganska mysigt...
O så hade jag dörren öppen så lampan från hallen kunde lysa upp lite.
Höll på o skrämma ihjäl mig själv när jag drog bort duschdraperiet när jag var klar.
För där satt Abbie o stirrade på mig på badrumsmattan! ... jag va inte beredd ju...!

På lördag är de träning i Norrk. Äntligen en dag som jag kan!
Sen får vi se om man kanske drar en bio eller nånting på kvällen. Finns så himla många bra filmer nu ju!

Men först o främst är det onsdag imorrn.
Upp kl 5.
Hem igen vid 7.30.
In o jobba igen 10.15-11.45.
Sen vidare till nästa jobb 12.15-21.
Hepp.

Då vet ni vart jag gör imorrn...

Inga kommentarer: