måndag 16 februari 2009

Måndag igen.

Jag är inte nöjd!
Jag känner mig trött o överarbetad o även om jag kan ha 7timmar o ingenting o göra en helg tex så flyger tiden förbi o jag hinner inte ens känns "aaahhh, skönt o va lite ledig".
Utan poff säger det, sen är ledigheten över.
O jobbena ska vi inte ens prata om. Känner mig inte pepp på nåt av det.
Imorrse fick jag stans utskällning av en liten söt tant.
Hon va för de första inte beredd på att jag skulle komma kl 8 idag, för den andra tjejen kom alltid klockan 10!
Vi ska städa hos henne kl10 vanligtvis, men nu var vi tvunga o städa upp för det blev bortglömt förra veckan. Ni hör ju självkla hur jävla virrigt det är?
Anywhoo, så ville denna söta lilal dam ha "uppskurat i hallen".
Yeah yeah sure thang. Nu skurar ju inte vi upp golv, utan vi städar med fuktiga moppar.
Vilket givetvis inte var till belåtenhet.
För o summera allt så blev hon skitsne för att jag ville åka därifrån vid 9.30, då hade jag typ vart klar i en kvart o bara gått omkring o pillat på grejer.
"Du kom 8.15, jag ska ha städat i 2h, så då ska du inte åka förns 10.15!"
Att jag sen skulle va på en annan hemstädning kl 10 var ju en helt annan historia.
Det slutade med att tanten ringde upp min städledare o undrade hur dom slavade runt med sina städerskor. Veronica var de minsann inget fel på alls, men hon kan ju inte va på två ställen samtidigt o.s.v.
Det slutade med att jag sista kvarten stog med en skurborste, en hink med vatten o Jif i hallen o skurade golv. Like the good old days. Men rent vart de! Haha.
O lilla Maj var överlycklig.
Innan detta bad hon mig att skiva upp ost åt henne. Hon hade nämligen såååå oooont i ryggen o kunde inte göra detta själv. Sen började hon fräsa ifrån köket. Då hade lilla Nica råkat hyla av lite sånt som sitter runt osten, inte plasten, emn sånt där som man brukar hyvla av o inte äta.
Så då fick jag ju självklart en utskällning för det oxå.
Jag fick oxå en liten inblick i hur dagens äldre blir behandlade på hemmen.
Stackar lilla Maj.
Hon hade så ont o ville att nån skulle komma o hjälpa henne upp i sängen. Men de hade dom inte tid med. Så de fick jag göra.
Sen ville hon att nån skulle komma o hjälpa henne med osten oxå, o då grät hon tillomed lite i telefonen när hon ringde, men inte hjälpte väl det. Utan de fick jag som sagt göra...
Att dom inte ens har 5 minuter till övers för o hjälpa en gammal tant som vill gå o lägga sig... det är ju förskräckligt.
Jag ska lätt producera många barn, som kan hjälpa mig när jag blir gammal. Vården litar jag inte ett dugg på.

Nu har jag "håltimme". Dvs jag har jobbat till 11.. o börjar inte nästa pass förns kl 17. O jag är inte pepp på't alls.
Jag vill bara hamna i koma o få sova lite...

Hjälp?

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken bitterfi***!
Du ska få höra min historia,dom är fan inte kloka!