söndag 8 februari 2009

Söndags pill

Vaknade vid 8 imorrse. Det är fan inte OK.
Inte när larmet är ställt på 10.
Somnade om i ren protest. Abbie vaknade ju självklart till liv o låg o sjöng en stund, o rullade ett par varv, sen somnade även hon om.
Halv tio gick jag upp.
Vi tog oss en långpromenad på kanalbanken. Hörlurar i! Men sjävklart dog batteriet efter en kvart.
De va nästan 3dm snö där uppe, o blaskigt. Vilket betyder att varje nertramp man gör så glider foten iväg en halvmeter. Kan säga att de va jävligt ansträngande o gå den timmen vi va borta. Stans träningvärk bak i låren. Man spännde ju liksom benen hela tiden. Bra för mig!
Abbie bara sprang som en gasell, hela tiden.

Sen var de dags för lite jobb vid 14.
Gick helt smärtfritt. Dom 4 timmarna kändes som en pissekvart. Vilket va jävligt skönt eftersom dom var värda dubbelt!
Efter de åkte jag hem till mamma o fick lite mat. Inget nytt med det.

Nu ikväll har jag fått hem en massa ny bra musik. Funderar på o bränna en ny skiva. Annars åkte alla låtar in i mobilen. Min nya mp3'a. Man kan ju göra allt med mobilen nu för tiden.
Inbyggd "google maps" Den har jag haft användning av 2 gånger redan! *tummen upp*
Sjukt sugen på nåt gott.
Lite tur att klockan redan är 21.30. För då är de nästintill dags för sängen alldeles strax.
Har fått ner "Sveriges sämsta bilförare". Dom 2 avsnitten som varit.
Hann ju inte se hela reprisen förut.
Sååååå jävla kul!
Dom ska jag se på innan jag somnar tänkte jag...

Just det! Vann ju auktionen på Tradera oxå.
Jag ska va "Honolulu-Nica" på maskeraden. Haha. Kommer bli sjukt kul!

Då va de väl bara o borsta bissingarna kvar då...

Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag jobbade på äldrehem ett tag,där var en Stockholmare som sa varje morg:"Ge mig mina nötter va"
Så klart han fick sina tänder...borstade..Vi ska vara glada som har dom kvar!!

Kram kram!!