onsdag 11 februari 2009

Housewife!

Gud vilken bra sådan jag skulle bli!

Har precis avklarat min första sats med bröd.
Ok... jag blev lat. Så jag köpte 2 färdiga sånna mjölsatser för brödbak.
En "trekornsbröd" och en "mörk surdegsbröd". Det var så jobbigt o gå o leta efter alla fröer o mjölsorter o gud vet vad. Men de här va ganska biligt ändå! 20kr styck typ.. o då hade jag ju pengar över.. så då hade jag märkligt nog råd med nåt annat oxå... Temlor!
Jag har redan sänkt en.. den va goood.
Surdegsbrödet uppförde sig mycket bättre som deg.
Den andra va typ as kladdig, hela tiden.. trots en massa jäsningstid.
Men döm till min förvåning. Här sitter jag nu o kalasar på ljummet nybakt kladd trekorns bröd. Hur gott som helst!
Surdegsbröder håller till i ugnen... fick egentligen inte plats med dom båda samtidigt.. men jag knöade.. så de funka :P
Det är tamig fan de tråkigaste med brödbak.. denna jävla jäsningstid.
2h för o baka lite bröd, o då är 1h bara jäsningstid typ.
Ja si goddag då.

Imorrn är de torsdag.
Hej va veckan går!
Sen är de snart helg.
Girls noght out.
Får väl se vart vi hamnar.

Nu orkar jag inte mer.

Hej!





Inga kommentarer: