onsdag 25 februari 2009

Icke sa nicke.

Va sååå sjukt sugen på Semla igår. En sån med vanilj...
Alla fick semlor på jobbet, men jag ville ju inte ha nån.. för jag skulle köpa mina egna.. plus att dom på jobbet typ stååt framme hela dagen.
Men tro på fan att nica inte skulle få nån semle jävle... klockan var iofs 20.30.. men ändå!
ALLA va slut.
Illa.
Jag blev ledsen.
Så ledsen att jag köpte vaniljhjärta och muffins istället. Vilket jag inte var sugen på. O nästan slängde i mig i bilen påväg hem. Baraföratt...
Idag fick jag se att jag ska sitta på kundtjänst från 17.00... YES.. de känns faktiskt skönt.
Hungrig som satan... köpte en twix.. den ekvationen går ju inte ihop nånstans.
Idag är första dagen som ekonomisk.
Jag hann o betala alla räkningar innan jag åkte iaf. Köpte mig ett block som jag kan skriva upp alla mina utgifter i, plus lägga i alla kvitton. För sånt ska man tydligen göra. Ska få mig en snabbkurs i det där så snart som möjligt.
Det stora förändringen blir iaf att handla med kontanter.. BARA.
Jag har gjort av med 300kr idag. Hepp!
290kr för o va exakt. Hur vet jag det? JO för jag har en tia kvar i plånboken. Haha :D
Det här är ju genialt!
Min budget har jag ladt på 500kr totalt till söndag. Det ska räcka.
Då är det 500kr på en halv vecka.. lite mer. vilket ger typ 1000kr i veckan. Vilket jag ska försöka klara mig på.
Sa jag försöka?
Jag SKA klara mig på.
Ska sätta in 1000kr på ica kortet som jag BARA använder när jag ska handla mat.
Jag tycker iaf det ser ljust ut.
Gör inte ni?

Dags o leverera lite. 2 avtal ska iväg... har 1h o 20 min på mig.

HEJ.

Inga kommentarer: