måndag 3 december 2007

Dags-nöjd

Nytt ord för o va nöjd över dagen som gott, spread the word!
Vaknade, lika svårt o gå upp som vanligt när det är så där varmt o mysigt i sängen... tog hunden för en runda. Hoppa i jobbkläderna (måste få bossen o köpa in trendigare kläder, herregu') o for iväg till ännu en dags arbete. S kom idag, hon ska tydligen jobba onsdag o fredag oxå. Skönt! Då vet man iaf vad man får göra dessa dagar. Annars är vi rätt trötta på håkan alltså.. däm. O med "vi" menar jag dom jag jobbar med. Satt o snacka idag en sväng på Harrys o de finns inte mycket positivt o säga om skiten längre. Båda två har vart helslut på eftermiddagarna i flera veckor, vet inte varför men orken bara går ur en. Vi svirade ner till Bishop tilsut för vi inte ville joba själva, sen blev de lite trappor som vanligt. Imorrn ska jag komma på roliga ställen o skicka ansökningar till sen ska här skickas brev, som en julhälsning ungefär, fast mer i stil med
"God Jul o Gott Nytt År, jag tänker bli er nya medarbetare, Grattis!"
B ska få tjänstebil, en ny A3'a... de här börjar verkligen likna nåt nu ;) De tar sig, sa flickan.
Så himla glad för hans skull, hoppas nya jobbet är kul som fan sen när de drar igång, de är han värd(o). Men först ska han o P.daddy som sagt till Thai. BASTARDS!
Man kollar ut o ser det här skitvädret alltså... fyyyy.
Jag ska se om min ekonomi som fan nu till årsskiftet o sen ska jag börja fet-spara så jag med kan åka iväg nångång nästa år!
Nyår ja, vad ska man göra då då? Nu är man ju med hund o behöver ju iaf va hemma när de smäller som värst. Abbie har inte visat nån "skotträddhet" när vi vart ute på träningarna, men fyrverkerier är ju lite annorlunda. Skulle va så jävla kul o bli bjuden på nåt sånt där stort fancy grejs nån nyår, så man får snoffsa upp sig som bara den! Nästa år kanske?
Eller om du som läser det här vet nånting om nånting så Holla! som dom säger, i amerikat.
Igår var det Julhazzard på nytt ställe. I annas päron's apartment. Men de gick lika bra ändå! (med selleri) Bakade goda jävla snickers godis ( kakor) som inte gick att slita sig ifrån, mozartkulor o knäck. GOTT! Sen körde vi rejs om julklapparna. Inte lika hetsigt som de brukar bli, berodde nog mest på att dom flesta redan var nöjda med grejena man spelat till sig. Jag fick 3 av mina egna *haha* inte för att nån annan INTE ville ha dom. S hade oxå 3 av sina egna :) o C hade nog 2 eller 3 hon med. Jag kammade hem ett litet spa-paket med ansiktsmasker o grejer ( har redan använt en) mina brun-utan-sol servetter (måste fan ta tag i solningen, aldrig vart så blek som nu) min presentgrej från HM med dushcreme o badskum m.m (perfekt nu när B har badkar!) o mina rosa snobben strumpor, tadaaa :D
Eftermiddagen var lyckad, as always. Same procedure as every year, right?
Hur ser veckan ut som kommer då?
Imorrn är de skogsis-tisdag på arbetet. Sen kommer nog B hit o leker med mig.
Onsdag får jag antagligen besök av Mr. Gustavsson en sväng, efter de blir det tv.
Torsdag har jag bestämmt att Lina ska komma hit, hon vet bara inte om det ännu, o då ska vi leka med hundarna. Sen måste jag hinna säga hejsvejs till B som drar till huvudstaden på fredag o vidare till Thai på lördag.
Sen är de fredag igen! Inget planerat.
Lördag ska jag fika med J från gamla jobbet som tydligen har en bulle i ugnen, hejsan hoppsan va folk ploppar barn hej vilt nu då! :)
Sen är det söndag igen. O så var den veckan shlutt.
Kommer inte på nåt vettigt o diskutera heller här, men var inte rädda för kommentars-knappen. Den bits inte.
Blogg i Blogg bör undvikas för allas trevnad.

Gud vare med Er!
Pix va länge sen, varsågoda:

Abbie fick grisöra på träningen, bäst o va försiktig.
Innan hon blev knölskitig ute i grustaget.
Taget ca 2 sekunder innan bollen blev obefintlig.
"Biten" höll desto längre
Samlade i soffan en fredagskväll
Katt i handfat
Tomtens två bortkomna nissor
Snickers godis!
Anna fick diska lit', inte mer än rätt ;)
Sofie rullar lite kulor
Kan jag se normal ut nångång? Nej.
Cilla is working the mozartkulor hon med
Klappar!
Alltid lika kul o lyssna på Kent i jobb-bilen.
Nellie o Abbie hånglar, don't ask why...

Inga kommentarer: